AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mazda 2 1.6 diesel toch niet naar Nederland
17
De Mazda 2 met 1.6 diesel komt toch niet naar Nederland. De 2 met zelfontbrander wordt te duur en omdat dieselrijden in het B-segment op z'n retour is, ziet Mazda hier ten lande geen brood in de versie met zelfontbrander.
Aanvankelijk leek de Mazda 2 met de nieuwe 1.6 diesel een kans te krijgen op de Nederlandse markt. Met zijn lage CO2-uitstoot van 112 gram per kilometer zou hij in aanmerking komen voor 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik. Maar nadere bestudering op het hoofdkantoor van Mazda in Nederland heeft ertoe geleid dat ook deze 2 met diesel niet leverbaar wordt bij ons. "Prijstechnisch gezien kan de 2 1.6 diesel niet interessant in de markt worden. Bovendien is de 2 met huidige benzinemotoren al erg zuinig en dat zorgt ervoor dat het omslagpunt voor het rijden op diesel ver weg ligt. De derde reden dat we de auto niet gaan voeren is het teruglopende aandeel van diesels in het B-segment", aldus de woordvoerder van Mazda Motor Nederland.
PRIVATE LEASE Mazda 2
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Reguliere Mazda 2 is stilletjes aan zijn einde gekomen
Vergelijkende test
Stuurt leuk, lekker handzaam: occasiondubbeltest Ford Fiesta - Mazda 2
Autotest
Test: Mazda 2 Hybrid - Met dank aan Toyota
Praktijkervaring
Praktijkervaring Mazda 2: langlopend kleintje door ogen van gebruikers
Op Zoek Naar