AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Maxus eTerron9: beresterke elektrische pick-up dit jaar in Nederland

Tot 430 kilometer bereik

Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9
Maxus eTerron 9

De Chinese bedrijfswagenfabrikant Maxus timmert in Nederland behoorlijk aan de weg. Het heeft in korte tijd een vrij uitgebreid modellengamma opgebouwd en daar voegt het nu weer een nieuwkomer aan toe. Dit is de Maxus eTerron9: een elektrische pick-up die nog dit jaar in de verkoop gaat.

Maxus is een merk van de Chinese kolos SAIC Motors waarvan ook MG deel uitmaakt. Het verkoopt in Nederland elektrische bestelbussen eDeliver3, eDeliver7.eDeliver9 en de nog op de markt te brengen eDeliver5. Daarnaast heeft het in de vorm van de T90 EV een elektrische pick-up op de menukaart staan. Die T90 EV is een elektrische variant van de in Nederland niet leverbare T90-met-verbrandingsmotoren. Maxus Motors heeft ook wel oren naar een in de basis als EV ontwikkelde pick-up. Die is er nu: de Maxus eTerron9.

De vierwielaangedreven Maxus eTerron9 is maar liefst 443 pk sterk en moet met dat vermogen in slechts 5,8 seconden vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h kunnen halen. Uit zijn niet nader toegelichte accupakket perst de elektrische pick-up met dubbele cabine een WLTP-bereik van 430 kilometer. Hij mag tot 3.500 kilo trekken en heeft een laadvermogen van 800 kilo. De achterste wand van de cabine is wegklapbaar en dat maakt het vervoeren van extra lange zaken net even gemakkelijker. Ook handig: de eTerron9 heeft flinke frunk waarin je 236 liter aan spul kwijt kunt. Ga je voor de topuitvoering Premium, dan krijg je onder meer luchtvering.

Maxus belooft een uitgebreid pakket actieve en passieve veiligheidssystemen en monteert twee digitale 12,3-inch displays in de cockpit. Uitgebreide technische specificaties en Nederlandse prijzen volgen spoedig. Dit jaar nog komt de Maxus eTerron9 in Nederland op de markt.

Lezersreacties (24)

Reageren