Maxus eDeliver 7 naar Nederland: nieuwe Chinese elektrische bestelbus

Volladen én opladen maar!

Maxus eDelivery7
Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7Maxus eDelivery7

Voor je bedrijf op jacht naar een elektrische bestelbus waarmee je straks wel alle stadscentra nog in mag? Dan is deze splinternieuwe Maxus eDeliver 7 misschien wel een optie. De Maxus eDeliver 7 nestelt zich nu ook in Nederland tussen de eDeliver 3 en eDeliver 9.

In 2020 werden de toen nieuwe Maxus eDeliver 3 en eDeliver 9 in Nederland geïntroduceerd. Maxus – een merk van het Chinese SAIC Motor – heeft meer in petto voor de Nederlandse bedrijfswagenmarkt. Het vult het gat tussen de Maxus eDeliver 3 en eDeliver 9 namelijk op met deze splinternieuwe eDeliver 7. De Maxus eDeliver 7 wordt vanaf januari 2024 in Nederland leverbaar. Prijzen zijn er nog niet.

De Maxus eDeliver 7 is een elektrisch aangedreven middelgrote bestelbus met een 204 pk en 330 Nm sterke elektromotor. Hij komt beschikbaar met een 77 kWh of 88 kWh groot accupakket. Met de 77 kWh accu komt de Maxus eDeliver 7 tot 320 kilometer ver op een volle accu. De versie met het grotere 88 kWh pakket schopt het tot een actieradius van 365 kilometer.

Zoals veel zoveel bestelbussen komt ook de Maxus eDeliver 7 in diverse formaten beschikbaar. Hij komt als eerst als gesloten bestelversie Cargo Van en is er in twee lengte- en twee hoogtematen (L1H1, L2H1 en L2H2). De Maxus eDeliver 7 Cargo Van L1H1 heeft een laadvolume van 5,9 kubieke meter, de grootste variant (L2H2) schopt het tot een laadvolume van 8,7 kubieke meter. Het maximale laadvermogen bedraagt 1.200 kilo. De L1-versie is op enkele millimeters na 5 meter lang, is 1,99 meter hoog en heeft een wielbasis van 3 meter. De L2-varianten zijn 5,36 meter lang en hebben 3,37 meter tussen de voor- en achteras. De extra hoge H2-versie is 2,39 meter hoog. Het maximale trekgewicht bedraagt 1.500 kilo. Elke Maxus eDeliver 7 heeft standaard één schuifdeur, een tweede schuifdeur is optioneel.

Maxus eDelivery7

Maxus eDeliver 7

De standaarduitrusting van de nieuwe elektrische bestelbus omvat onder meer Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, vermoeidheidsherkenning, parkeersensoren achter, een 360-graden-camera en ook aan verwennerij is gedacht. Zo zijn een 12,3-inch infotainmentsysteem dat Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt, een verwarmbaar stuurwiel, verwarmde buitenspiegels, voorruitverwarming, airco, elektrisch bedienbare ruiten en led-koplampen standaard. Prijzen en uitgebreide specificaties komen nog voor het eind van het jaar.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.