AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Maserati Spyder wordt coupé-cabriolet'
De laatste tijd is Maserati druk aan het testen geslagen met de nieuwe Spyder. Uiteraard is dat niet onopgemerkt gebleven. Mensen die de testauto's hebben gezien, bevestigen wat wij al vermoedden: de open Maserati wordt een coupé-cabriolet.
De laatste tijd is Maserati druk aan het testen geslagen met de nieuwe Spyder. Uiteraard is dat niet onopgemerkt gebleven. Mensen die de testauto's hebben gezien, bevestigen wat wij al vermoedden: de open Maserati wordt een coupé-cabriolet.
Maserati stapt dus af van de meer puristische stoffen kap van de vorige generatie. De komst van een coupé-cabriolet is op zich logisch, aangezien Maserati zich meer richt op Gran Turismo's (GT's) dan op rauwe sportauto's. Wel wordt de Spyder nog een stukje minder praktisch dan de GranTurismo: de cabriolet moet een achterbank ontberen.
De Maserati Spyder krijgt dezelfde motor als de GranTurismo: een 4,2-liter V8 met 405 pk. De topsnelheid komt rond de 280 kilometer per uur te liggen. We verwachten de Spyder op de Autosalon van Genève, die in maart 2008 wordt gehouden.
De Maserati Spyder krijgt dezelfde motor als de GranTurismo: een 4,2-liter V8 met 405 pk. De topsnelheid komt rond de 280 kilometer per uur te liggen. We verwachten de Spyder op de Autosalon van Genève, die in maart 2008 wordt gehouden.
Plaats een reactie