Malibu Maxx: Amerikaanse Signum
Chevrolet lanceerde op de autotentoonstelling in New York zijn eigen versie van onze Opel Signum, de Malibu Maxx.
"Waar moet ik in zo'n ding nou mijn kajak laten?" jengelt een kritische dame van de pers na de introductie van de Chevrolet Malibu Maxx. Afgezien van het dak zou zoiets na het neerklappen van alle stoelen – ook die van de voorpassagier – best mee kunnen. De Malibu Maxx is immers geen klein autootje, maar een forse stationwagen met een lengte van 4,77 m. Hij is gebouwd op hetzelfde Epsilon-platform als onze Opel Signum (en als de Vectra en de Saab 9-3) dat GM nu ook voor Amerikaanse versies gebruikt. Chevrolet noemt de Maxx een verlengde sedan met de gebruiksmogelijkheden van een SUV.
GM wilde nu eens vooraan staan en gaat in het segment van de Toyota Camry, Honda Accord en de Mazda6.
De vijfdeurs Malibu biedt plaats aan vijf personen. Zowel de (verstelbare) rugleuningen als de zittingen van de asymmetrisch gedeelde 60/40) achterbank zijn in delen neerklapbaar, zodat de bagageruimte van 646 liter nog kan worden vergroot. De nieuwe Chevy moet niet alleen ruimte, maar ook een grote mate van comfort bieden.
De Maxx is 6 inches langer dan de Malibu sedan. Achterin heeft hij een stevige hoedenplank, die ook een verdieping lager kan worden geplaatst, of dienst kan doen als een tafeltje als de achterklep is geopend. Onder de kap een 200 pk sterke 3,5-liter V6 met een viertraps automaat.