Maextro S800: Huawei richt vizier op Mercedes-Maybach en Rolls-Royce

Budget-Rolls

Maextro S800
Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800Maextro S800

Hij is groot, heeft glitters én moet de vermogende Chinese consument ervan weerhouden naar de Mercedes-Maybach-, Bentley- of Rolls-Royce-dealer te gaan. Dit is de Maextro S800!

Gisteren konden we je al de eerste afbeelding laten zien van de Maextro S800. Voor wie het gemist heeft: de S800 wordt een elektrische toplimousine van een splinternieuw merk waarmee het hier bekendere Huawei zich heeft bemoeid: Maextro. Dat is een samenwerkingsverband tussen Huawei en JAC Group en maakt weer deel uit van HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance). Daarover lees je hier meer. De eerste auto van Maextro is deze S800 geheten kolos, die vooralsnog even lijvig als mysterieus is.

Technische specificaties van de S800 hebben we helaas nog niet. Afmetingen en een vanafprijs wel. De Maextro S800 is 5,48 meter lang, 2 meter breed en 1,54 meter hoog. Tussen de voor- en achteras bevindt zich maar liefst 3,37 meter. Wat formaat betreft is de S800, die mijlenver afstaat van het Hondaatje waarmee hij zijn naam deelt, vergelijkbaar met de Rolls-Royce Ghost. Het grote verschil met de Ghost: de S800 is elektrisch. Ook opvallend: de S800 is een zogeheten fastback. Overeenkomsten tussen de Maextro S800 en de Ghost: ze zijn allebei leverbaar in een two-tone kleurstelling én hebben een heus sterrenhemeltje in het interieur. Het sterrenthema van de S800 gaat in de Maextro nog verder. Je treft de kleine puntjes ook in het front én bij de portiergrepen. Verder gaat Maextro prat op de autonome vaardigheden van de S800. Op niveau 3 zou het topmodel zich door het verkeer moeten kunnen bewegen.

Maextro zegt dat de S800 1 miljoen tot anderhalve miljoen yen gaat kosten. Omgerekend €131.353 tot €197.067.

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.