AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
LRX wordt Range Rover
28

De fraaie LRX Concept kwam oorspronkelijk onder de Land Rover-vlag op de autoshows te staan. De directie heeft nu besloten dat de productieversie toch als Range Rover op de markt komt.
"De LRX heeft alle eigenschappen die zo typisch voor een Range Rover zijn," meldt Land Rover-CEO Phil Popham aan Autocar. Popham belooft dat het uiterlijk van de productie-SUV sterk lijkt op dat van de fraaie LRX Concept. Waarschijnlijk krijgt de productieversie standaard vijf portieren en een iets langere daklijn mee. Vandaag maakte Land Rover bekend dat de Engelse overheid 27 miljoen pond bijdraagt aan de ontwikkeling, die in totaal 400 miljoen pond kost.
De LRX Concept is gebaseerd op de Freelander en meet 4,35 meter. De hoogte bedraagt 1,55 meter, wat betekent dat de auto 17 centimeter korter en 12 centimeter lager is dan Freelander. De LRX is een belangrijke auto, omdat de kleine Range Rover voor het merk het eerste model wordt dat als hybride op de markt komt. De elektrische actieradius van de concept-car bedraagt 32 kilometer. Land Rovers oplossing biedt mechanische aandrijving voor alle vier de wielen.
Ook een Stop-/Startsysteem helpt bij het beperken van de uitstoot. Bij de concept-car bedroeg die 120 gram per kilometer, maar het is nog maar de vraag of een productiemodel ook die waarde laat noteren. We verwachten de kleine Range Rover in 2010 op de markt.
De LRX Concept is gebaseerd op de Freelander en meet 4,35 meter. De hoogte bedraagt 1,55 meter, wat betekent dat de auto 17 centimeter korter en 12 centimeter lager is dan Freelander. De LRX is een belangrijke auto, omdat de kleine Range Rover voor het merk het eerste model wordt dat als hybride op de markt komt. De elektrische actieradius van de concept-car bedraagt 32 kilometer. Land Rovers oplossing biedt mechanische aandrijving voor alle vier de wielen.
Ook een Stop-/Startsysteem helpt bij het beperken van de uitstoot. Bij de concept-car bedroeg die 120 gram per kilometer, maar het is nog maar de vraag of een productiemodel ook die waarde laat noteren. We verwachten de kleine Range Rover in 2010 op de markt.
Uitgelicht aanbod
Lezersreacties (28) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.