AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lotus Evora voor het circuit
18
Racen zit Lotus in het bloed, dus het is niet vreemd dat ook de Evora een speciale raceversie voor de diverse FIA-kampioenschappen hebben gemaakt. De auto heeft de naam Lotus Evora Type 124 Endurance Racecar meegekregen.
De race-Evora heeft een opgevoerde versie van de 3,5-liter V6 aan boord, goed voor een dikke 400 pk. Tel daarbij nog een gewicht van 1.200 kilogram op (200 kilogram minder dan een standaard-Evora) en het is duidelijk dat deze Lotus uitstekende prestaties op de mondiale circuits gaat neerzetten.
Lotus pakt het serieus aan met een sequentiële zesbak, rolkooi, XL-brandstoftank met een inhoud van 120 liter en een brandblusser. Voor de aerodynamica monteert het Engelse merk een koolstofvezel achterspoiler, een diffusor en een frontsplitter. Een Bosch ABS, raceremmen van AP en instelbare schokdempers maken het plaatje compleet.
Lotus Evora Type 124 Endurance Racecar staat op 18-inch wielen met Pirelli slicks. De onthulling heeft plaatsgevonden op de IAA in Frankfurt. De racer maakt volgend jaar z'n debuut tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring.
Lotus pakt het serieus aan met een sequentiële zesbak, rolkooi, XL-brandstoftank met een inhoud van 120 liter en een brandblusser. Voor de aerodynamica monteert het Engelse merk een koolstofvezel achterspoiler, een diffusor en een frontsplitter. Een Bosch ABS, raceremmen van AP en instelbare schokdempers maken het plaatje compleet.
Lotus Evora Type 124 Endurance Racecar staat op 18-inch wielen met Pirelli slicks. De onthulling heeft plaatsgevonden op de IAA in Frankfurt. De racer maakt volgend jaar z'n debuut tijdens de 24-uursrace op de Nürburgring.