Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Lotus Evora GT gepresenteerd

For US-eyes only

11
Lotus Evora GT
Lotus Evora GTLotus Evora GTLotus Evora GTLotus Evora GTLotus Evora GTLotus Evora GTLotus Evora GT
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
29 juli 2019 om 14:15
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Lotus heeft een nieuwe uitvoering van de Evora gepresenteerd: de GT. De speciaal voor de Noord-Amerikaanse markt bestemde variant vervangt daar de Evora 400 én de 410 Sport.

De in 2015 gepresenteerde Evora 400 ging de boeken in als de krachtigste en snelste straatlegale Lotus ooit, een stokje dat die auto een jaar later al moest overdragen aan de net weer iets lichtere én krachtigere Evora 410 Sport. Ook die auto hield de titel slechts kort vast. In 2017 schoof Lotus namelijk doodleuk de nog krachtigere Evora GT430 naar voren. De Evora 400 en Evora 410 Sport worden in Noord-Amerika nu opgevolgd door één model: de Evora GT.

De Evora GT gaat de geschiedenisboeken in als de krachtigste én snelste Lotus die ooit in de Verenigde Staten is geleverd. Nu horen we je denken: en de GT430 dan? Die overtreffende trap van de Evora is nooit in Noord-Amerika aan de man gebracht en dingt aldaar dus niet mee naar die titel. Ten opzichte van de 400 en 410 Sport is de Evora GT weer iets krachtiger. Onder de kap ligt namelijk een 422 pk en 430 Nm sterke versie van de bekende 3,5-liter grote V6, een machine waarmee de dankzij optionele gewichtsbesparende zaken  1.408 kilo wegende Evora in 3,8 tellen naar een snelheid van 97 km/h (60 mph) sprint. De topsnelheid: 303 km/h. Schakelen gaat met een handgeschakelde transmissie, maar een automatisch schakelende variant is ook leverbaar. Die beschikt overigens over 450 Nm koppel.

De Evora GT krijgt een iets aangepast uiterlijk en heeft een aangepaste voorbumper, extra koelopeningen, een aangepaste diffuser en kleine uit koolstofvezel vervaardigde componenten. Wie het optionele Carbon Pack bestelt, krijgt een voorklep, achterklep én een achterbumper die uit koolstofvezel zijn vervaardigd. Dit pakket schaaft 22 kilo van het wagengewicht af. Wie nog eens 10 kilo kwijt wil, kan een titanium uitlaatsysteem bestellen.

  • Houd me op de hoogte over de Lotus Evora
Lotus Lotus Evora

Lezersreacties (11) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Lotus Evora specificaties
  • Lotus Evora occasions
  • Lotus Evora video's
Advies en informatie
  • Lotus Evora tests
  • Lotus Evora gebruikersreviews
  • Lotus Evora index
PREMIUM
Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

Op een geheel nieuwe Lotus is het nog minstens drie jaar wachten. Tot die tijd doet het sportwagenme

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Lotus Evora S 2+2 (2020)

    Lotus Evora S 2+2 (2020)

    34
    • 22 april 2021
meer reviews
Rij-impressie Lotus Evora Sports Racer

Rij-impressie Lotus Evora Sports Racer

37

Een Lotus Evora Sports Racer! Dat klinkt lekker natuurlijk, dus daar zetten wij onze tanden...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Doek valt voor Lotus Elise, Exige en Evora

    Doek valt voor Lotus Elise, Exige en Evora

    73
    • 23 december 2021
  • Nieuws
    Lotus introduceert Evora GT410

    Lotus introduceert Evora GT410

    15
    • 29 januari 2020
  • Nieuws
    Concreet Lotus-nieuws: Evora GT4 Concept

    Concreet Lotus-nieuws: Evora GT4 Concept

    1
    • 16 april 2019
  • Nieuws
    Lotus maakt 100.000e auto

    Lotus maakt 100.000e auto

    6
    • 17 juli 2018
  • Nieuws
    Lotus presenteert Evora GT410 Sport

    Lotus presenteert Evora GT410 Sport

    15
    • 11 januari 2018
  • Eerste rijtest
    Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

    Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

    25
    • 17 december 2017
  • PREMIUM
    Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

    Lotus Evora GT430 & GT430 Sport

    • 14 november 2017
Merk
Merk
  • Nieuws
    Lotus gaat nooit vertoonde klassiekers tóch bouwen

    Lotus gaat nooit vertoonde klassiekers...

    8
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Lotus Emira GT4: knalhard circuitbeest

    Lotus Emira GT4: knalhard circuitbeest

    4
    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Lotus Eletre: elektrische SUV luidt nieuw hoofdstuk in

    Lotus Eletre: elektrische SUV luidt nieuw...

    93
    • 29 maart 2022
  • Lotus Eletre - Eerste Kennismaking

    Lotus Eletre - Eerste Kennismaking

    46
    • 29 maart 2022
  • Nieuws
    Elektrische SUV Lotus heet Eletre

    Elektrische SUV Lotus heet Eletre

    23
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    Lotus Emira met viercilinder van AMG duurder dan verwacht

    Lotus Emira met viercilinder van AMG duurder...

    37
    • 23 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de eerste elektrische SUV van Lotus!

    Dit is de eerste elektrische SUV van Lotus!

    25
    • 8 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden