AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lexus IS-F op dieet
1
Toyota heeft twee gezichten: aan de ene kant zijn er de nodige milieuvriendelijke modellen, maar het concern heeft ook een heftiger kant. Die wordt nog wat aangescherpt, want de gespierde Lexus IS-F krijgt in de toekomst een nog snellere versie.
Toyota heeft twee gezichten: aan de ene kant zijn er de nodige milieuvriendelijke modellen, maar het concern heeft ook een heftiger kant. Die wordt nog wat aangescherpt, want de gespierde Lexus IS-F krijgt in de toekomst een nog snellere versie.
Dit melden onze collega's van het zusterblad AutoExpress. Het speciale model heeft voorlopig de codenaam Evo. Bij de ontwikkeling van de topversie staat gewichtsreductie centraal, net als bij de vroegere BMW M3 CSL. Het bezoek aan Weight Watchers resulteert in een minder luxe interieur en een intensief gebruik van koolstofvezel voor het koetswerk.
Of de Lexus IS-F Evo net als de BMW M3 CSL ook iets meer vermogen onder de kap krijgt dan de standaardversie, is nog niet bekend. Meer pk's of niet, door het lagere gewicht van de speciale versie liggen de prestaties sowieso iets hoger dan bij de gewone versie. Dat betekent 0 tot 100 kilometer per uur in minder dan 4,9 seconden. Waarschijnlijk blijft de topsnelheid begrensd op 270 kilometer per uur.
De Lexus IS-F Evo komt in 2009 op de markt, een jaar nadat de gewone IS-F bij de dealers staat. Hoe hoog de prijs voor de lagere hoeveelheid kilo's is, is nog afwachten.
Of de Lexus IS-F Evo net als de BMW M3 CSL ook iets meer vermogen onder de kap krijgt dan de standaardversie, is nog niet bekend. Meer pk's of niet, door het lagere gewicht van de speciale versie liggen de prestaties sowieso iets hoger dan bij de gewone versie. Dat betekent 0 tot 100 kilometer per uur in minder dan 4,9 seconden. Waarschijnlijk blijft de topsnelheid begrensd op 270 kilometer per uur.
De Lexus IS-F Evo komt in 2009 op de markt, een jaar nadat de gewone IS-F bij de dealers staat. Hoe hoog de prijs voor de lagere hoeveelheid kilo's is, is nog afwachten.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Lexus IS: zo goed was eerste Lexus voor de massa
Lexus IS 300h F-Sport Edition (2014) – 308.303 km – Klokje Rond
Achtergrond
De Lexus IS was meer dan een Japanse BMW 3-serie
Autotest
Test: Lexus IS 500 F Sport Performance -'Leuk, maar we missen er niets aan'
Praktijkervaring