en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
De Lexus NX komt in ons land met twee aandrijflijnen beschikbaar. De eerste vinden we in de NX 300h. Deze heeft een hybride aandrijflijn, bestaande uit een 2,5-liter Atkinson benzinemotor, een CVT-automaat en een elektromotor. Het gecombineerde vermogen is 197 pk, minder dus dan in de IS 300h met in de basis dezelfde aandrijflijn.
De tweede versie is de NX 200t, die vanaf het voorjaar van 2015 beschikbaar komt. Die heeft een 2,0-liter turbobenzinemotor onder de kap. Deze is goed voor 238 pk en een maximumkoppel van 350 Nm. Meer details over deze motor volgen in een later stadium.
Ook weten we nu meer over het formaat van de NX. De auto is 4,63 meter lang, 1,85 meter breed en 1,65 meter hoog. De wielbasis is 2,66 meter.
Lexus zegt veel aandacht te hebben besteed aan het onderstel. Optioneel komt Adaptive Variable Suspension (AVS) beschikbaar, waarmee de bestuurder de rijdynamiek kan beïnvloeden.
De NX debuteert op dit moment op de showvloer van Auto China 2014 in Peking. We moeten in ons land nog wel even geduld hebben, want de cross-over staat pas in oktober bij de dealers. Wel hebben we al een richtprijs: de instapversie gaat volgens de importeur 'minder dan 50.000 euro' kosten.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.