AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Land Rover LRX met voorwielaandrijving'
54

Het klinkt nogal tegennatuurlijk, maar het is nu officieel: er komt een Land Rover zonder vierwielaandrijving. Land Rover laat de merkwaarden voor wat ze zijn bij de eenvoudiger versies van de baby-Landie, de LRX.
Dat heeft een medewerker van Land Rover tegenover Car Magazine bevestigd. De reden voor de introductie van een voorwielaangedreven LRX is simpel: gewichtsreductie. Door het lagere gewicht daalt het verbruik van de auto en is het voor Land Rover mogelijk om modellen met een CO2-uitstoot lager dan 130 gram per kilometer in het gamma te krijgen. Dat betreft de versie met 2,2-liter turbodieselmotor.
De auto krijgt uiteraard een start-/stopsysteem mee, maar ook komt er een hybride. De LRX Concept had al zo'n aandrijflijn, die een puur elektrische actieradius van 32 kilometer had. De CO2-uitstoot van de concept-car was 120 gram per kilometer.
De LRX is gebaseerd op de Freelander en meet 4,35 meter. De hoogte bedraagt 1,55 meter, wat betekent dat de auto 17 centimeter korter en 12 centimeter lager is dan Freelander. Het 'zwevende dak' van de concept-car haalt het productiestadium. Parijs De LRX wordt de sportiefste auto in het gamma en komt daarom onder de Range Rover-vlag op de markt. We zien de auto in Parijs (oktober) voor het eerst in z'n definitieve gedaante.
De productie van de LRX start in 2011 in de fabriek in het Engelse Halewood. Voorheen produceerde Jaguar de X-Type, maar inmiddels is het einde verhaal voor die auto. De komst van de LRX is dus voor die fabrieksmedewerkers een geschenk uit de hemel. De compacte Range Rover moet een echte 'wereldauto' worden en in meer dan honderd landen op de markt komen.
De LRX is gebaseerd op de Freelander en meet 4,35 meter. De hoogte bedraagt 1,55 meter, wat betekent dat de auto 17 centimeter korter en 12 centimeter lager is dan Freelander. Het 'zwevende dak' van de concept-car haalt het productiestadium. Parijs De LRX wordt de sportiefste auto in het gamma en komt daarom onder de Range Rover-vlag op de markt. We zien de auto in Parijs (oktober) voor het eerst in z'n definitieve gedaante.
De productie van de LRX start in 2011 in de fabriek in het Engelse Halewood. Voorheen produceerde Jaguar de X-Type, maar inmiddels is het einde verhaal voor die auto. De komst van de LRX is dus voor die fabrieksmedewerkers een geschenk uit de hemel. De compacte Range Rover moet een echte 'wereldauto' worden en in meer dan honderd landen op de markt komen.
Uitgelicht aanbod
Lezersreacties (54) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.