Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 is extra heftig

Met Countach-designinvloeden

Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2

Lamborghini Squadra Corse heeft een nieuwe raceversie van de Huracán gepresenteerd. De  scheurneus luistert naar de naam Super Trofeo Evo2 en is volgens zijn scheppers de snelste speciaal voor de racerij ontwikkelde Huracán.

Lamborghini Squadra Corse, de race-afdeling van het Italiaanse sportwagenmerk, heeft de Hurcán Super Trofeo weer vernieuwd. In september 2017 liet die racetak al de eerste herziene versie van de circuit-Huracán zien en nu is die niet voor de openbare weg bestemde variant voor de tweede keer gemoderniseerd. De Huracán Super Trofeo Evo2 moet vooral net wat efficiënter door de lucht snijden dan zijn voorganger. Lamborghini Squadra Corse zegt namelijk vooral aandacht aan de aerodynamica te hebben besteed. Maar er is meer. Volgens de Italianen geeft het uitbundige design  in zekere mate designelementen van toekomstige modellen weg.

Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo2

Lamborghini Huracan

Vanbuiten oogt de Huracán Super Trofeo Evo2 dan ook fors anders dan zijn voorganger. Met name de verlichting aan zowel voor- als achterzijde zijn namelijk nieuw. De koplampen zijn platter en breder en worden vergezeld door zwarte afwerking zoals we dat min of meer ook op de Sián-modellen zagen. De achterlichten bestaan uit twee horizontale ledstrips. De vormgeving van het plaatwerk eromheen roept connotaties met de bilpartij van de Countach op.

Vrijwel alle carrosseriedelen die nog niet uit koolstofvezel waren vervaardigd, zijn dat nu wel. Lamborghini heeft verder de remmerij verbeterd, maar blijft verder van de aandrijflijn af. De Evo2 heeft een machtige 620 pk 5.2 V10 achter de voorstoelen. Deze krachtbron is gekoppeld aan een sequentiële zesbak die het vermogen naar de achterwielen stuurt.

De kale vanafprijs van deze race-Huracán is vastgesteld op € 250.000.

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.