Laatste ronde Mercedes SLK
De SLK is klaar voor zijn eindsprint. Hij wordt in 2004 na acht jaar afgelost door de nieuwe versie. Intussen brengt Mercedes-Benz een aantrekkelijke Final Edition op de markt.
Mercedes bracht met de SLK destijds als eerste een moderne versie van het variodak op de markt. Intussen lijkt het gebruik van zo'n verdwijndak een rage worden. Peugeot past het toe op de 206 en nu ook op de 307, Renault komt met zo'n coupé-carbio versie van de Mégane en Nissan heeft strakt zijn Micra CC.
Van de SLK wordt de tweede generatie inmiddels klaargestoomd voor presentatie op de Salon in Genève in 2004 die daarna snel op de markt komt.
Om de huidige SLK tijdens zijn laatste levensjaar nog interessant te houden voor potentiële kopers, heeft Mercedes-Benz een Final Edition-pakket op de markt gebracht. Zowel de SLK 200, 230 Kompressor en de 320 zijn in deze uitvoering leverbaar. De Final Edition is herkenbaar aan zijn chroomkleurig metallic gespoten grille, sierlijsten aan dak en kofferdeksel, de speciale Final Edition-badge op de voorschermen en de 16-inch dubbelspaaks lichtmetalen wielen.
Binnenin heeft deze laatste editie van de SLK zilverkleurige wijzerplaten en bedieningsknoppen, aluminium afwerking van middenconsole en portiergrepen en, nappaleer op de stoelen en de rolbeugels. Tot de standaarduitrusting van de SLK Final Edition behoren verder een automatische transmissie, airco, stoelverwarming, audio/CD-installatie en telefoonvoorbereiding. De 230 Kompressor en de 320 in deze uitvoering zijn bovendien voorzien van elektrisch verstelbare stoelen.
Het Final Edition-pakket kost € 4500, maar de waarde is ongeveer het dubbele.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Mercedes-Benz SLK: perfect voor het Pinksterweekend - Liefhebber gezocht

De Mercedes SLK was niet de eerste moderne klapdak-cabrio

Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo

Met deze roadsters van €13.000 beleef je ultiem zomergenot



