AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Laatste ronde Ford Ranger Wildtrak 4x4
24
De nieuwe Ford Ranger komt eraan. Dus zet de importeur de joker in om het huidige model nog aantrekkelijk te houden. Die joker heet Wildtrak.
De Nederlandse Ford-importeur doet niet geheimzinnig: dit is een final edition. Veel pick up voor een scherpe prijs, een goeie uitrusting maar vanaf het moment dat de nieuwe er is, rij je dan wel in een 'oude' Ranger. Dát is de deal. Pick ups zijn stoer, erg niet-Europees maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn. Dat begint al met de zitpositie. In tegenstelling tot die handvol andere pick-ups die in Nederland te koop zijn, zit je in de Ford wél goed. Dat is: niet op de bok. Afgezien van de vrij korte eerste versnelling is de Ford ondanks zijn imposante voorkomen best een heel rijdbare auto. In de zin dat het geen onbehouwen spartaans 4x4-apparaat is. Tuurlijk moet je klauteren om aan boord te komen en is het overzicht van de auto belabberd.
Trekt heerlijk door
Een pick-up is een werkauto. Voor ons is zo'n weekje vooral fun want werken gaan we niet met zo'n auto. We gaan ermee rijden. En vertellen onze belevenissen. De Ford Ranger kan 3000 kg trekken en 1225 kilogram belading aan, dankzij de 2,5-liter Duratorq TDCi commonrail diesel van 143 pk en 330 Nm. Boeiender is dat hij dat dus behoorlijk beschaafd doet. De stilte van de dieselmotor is opvallend eenmaal op constante snelheid. Sla die 1 over en je schiet lekker op met de Ford Ranger, hij trekt heerlijk door in de versnellingen 2 tot en met 5. Het bochtenwerk met een Ranger vereist oplettendheid: de achterkant kan bij koerswijzigingen z'n eigen weg gaan. Dat valt bij deze Ranger best mee. En dat komt mede door een permanente lading zandzakken achterin.
Extra aangekleed
Overigens is de auto op niveau als het gaat over terreinvaardigheid. Hij gaat door 75 centimeter diep water heen! De auto heeft inschakelbare 4x4 met hoge en lage gearing. Daarnaast dus ook als 2WD te rijden.
Wat maakt de Wildtrak tot een final edition? Hij is extra aangekleed: 18 inch, aluminium side steps, sportieve sportbars en dakrails, verchroomde buitenspiegels, speciale striping. Verder leer/alcantara stoelbekleding met oranje accenten en behoorlijk wat overdreven aandoende sportpedalen.
Exclusief BTW en BPM komt dit 'uitloopmodelletje' op net geen 29 mille.
Had je deze auto's al gezien?

Ford Ranger Stormtrak PHEV 2.3 Double Cab 278pk | 360-graden camera | Trekaak | 3500kg trekgewicht | Pro Power OnBoard 2,3kW | Intelligent Adaptive Cruise Control
- 2025
- 1.000 km
€ 68.739

Ford Ranger 3.2 TDCi 5-DRS Wildtrak Supercab DUBBEL CABINE,MARGE,GRIJSKENTEKEN ,TOP STAAT!
- 2019
- 146.804 km
€ 25.999

Ford Ranger Wildtrak Plug-in Dubbel Cabine
- 2025
- 15 km
€ 64.808
Lees ook
Test: Ford Ranger PHEV - plug-in pick-up met voor dit genre behoorlijk wat hightech
Nieuws
Ford Ranger Super Duty: werkpaard met stalen neuzen
Nieuws
Geen pick-up verkoopt in Europa beter dan de Ford Ranger
Nieuws
Ford Ranger PHEV: rondstekkeren met vijf man vanaf bijna €58.000
Nieuws