AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Knallen zonder compressor: SL 63 AMG
18
In deze hectische tijden is het fijn dat Mercedes-Benz ons een stukje vastigheid biedt. Want je kunt de klok er op gelijkzetten: een week na de onthulling van een nieuw model volgt de AMG-versie. Zo ook bij de SL, waar de 63 AMG z'n gezicht laat zien.
De SL 63 AMG vervangt de 55 AMG. De nieuwe motor heeft meer vermogen onder de kap (525 pk tegenover 517 pk voor het uitgaande model), maar daar staat tegenover dat de koper een flinke berg koppel in moet leveren. Waar SL 55 AMG 720 Nm bij 2600 tpm mobiliseerde, moet de 63 AMG het doen met 630 Nm bij 5200 tpm. Nog steeds genoeg voor een sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 4,7 seconden, maar toch.
Goed nieuws op prijstechnisch gebied: de SL 63 AMG is goedkoper dan de SL 600, die nota bene minder vermogen heeft (517 pk). Voor 207.805 euro kunt u een SL 63 AMG mee naar huis nemen.
Goed nieuws op prijstechnisch gebied: de SL 63 AMG is goedkoper dan de SL 600, die nota bene minder vermogen heeft (517 pk). Voor 207.805 euro kunt u een SL 63 AMG mee naar huis nemen.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws