Kies je Honda CR-Z maar vast uit!

Japanse Honda CR-Z folder
Japanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folderJapanse Honda CR-Z folder
De Honda CR-Z komt pas in de tweede helft van het volgende jaar op de markt. Japan is al in februari aan de beurt. Daar worden de folders inmiddels verspreid en eentje is er op internet verschenen. Voor het eerst kunnen we dus de productieversie aanschouwen.
De CR-Z is de volgende hybride die Honda op de markt brengt. We weten nu al dat het een belangrijke auto wordt voor onze markt, waar hybride rijden bezig is met een enorme vlucht. En een sportieve auto op dat gebied, hadden we nog niet. Met name zakelijke rijders kunnen hier dus alvast hun nieuwe auto bekijken. Zelfs de Japanse dealeropties staan er in. De Europese specificaties zijn nog even afwachten, maar we gaan ervan uit dat ze niet heel veel verschillen van de Japanse variant. De CR-Z krijgt een 1,5-liter motor; dat is wat meer dan de 1,3-liters van de hybride Civic en Insight. Hij levert 114 pk en biedt een maximale trekkracht van 145 Nm. Die is natuurlijk ook gekoppeld aan een elektromotor die in de CR-Z 14 pk levert en 78 Nm koppel heeft. Volgens de folder gaat de sprint van de spirituele CRX-opvolger in 9,7 seconden. De informatie meldt verder dat het brandstofverbruik op 4,0 liter per 100 km komt. Dat komt neer op 1:25. Dus een bijtelling van veertien procent is gegarandeerd en dat geldt ook voor BPM- en MRB-vrijstelling.

Lezersreacties (102) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.