en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Om maar met het slechte nieuws te beginnen: de nieuwe aandrijflijnen blijven voorbehouden aan de Japanse markt. In z'n thuisland kan de 3 wel met de innovatie krachtbronnen worden besteld, wij zullen het met de reguliere benzine- en dieseluitvoeringen van de Skyactiv-motoren moeten stellen.
Mazda baarde met z'n nieuwe Skyactiv-motorenfamilie al opzien door niet te kiezen voor downsizen. Geen geblazen blokken maar gewoon atmosferische krachtbronnen die door hele rits innovatieve oplossingen zuiniger en efficiënter zijn dan hun voorgangers. Aan de motorenlijst wordt een hybride toegevoegd. Onder de kap houdt de 2.0 liter benzinemotor zich schuil, die voor dit semi-elektrische exemplaar wordt teruggeschroefd van 130 naar 99 pk. Deze krijgt steun van een 80 pk sterke elektromotor.
Verder zal Mazda een concept-versie tonen van een 3 die aardgas lust. De Skyactiv-CNG Concept kan zowel volledig op benzine als op aardgas rondgereden worden. Naar verdere specificaties moeten we nog even gissen. Tot slot krijgen ook de veiligheidssystemen nog wat aandacht op de Japanse beurs. Eerder berichtten we al over de Mazda 6 ASV-5, een testauto die kan communiceren met trams.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.