Japanse Mazda 3 krijgt aardgas- en hybrideversie
Om maar met het slechte nieuws te beginnen: de nieuwe aandrijflijnen blijven voorbehouden aan de Japanse markt. In z'n thuisland kan de 3 wel met de innovatie krachtbronnen worden besteld, wij zullen het met de reguliere benzine- en dieseluitvoeringen van de Skyactiv-motoren moeten stellen.
Mazda baarde met z'n nieuwe Skyactiv-motorenfamilie al opzien door niet te kiezen voor downsizen. Geen geblazen blokken maar gewoon atmosferische krachtbronnen die door hele rits innovatieve oplossingen zuiniger en efficiënter zijn dan hun voorgangers. Aan de motorenlijst wordt een hybride toegevoegd. Onder de kap houdt de 2.0 liter benzinemotor zich schuil, die voor dit semi-elektrische exemplaar wordt teruggeschroefd van 130 naar 99 pk. Deze krijgt steun van een 80 pk sterke elektromotor.
Verder zal Mazda een concept-versie tonen van een 3 die aardgas lust. De Skyactiv-CNG Concept kan zowel volledig op benzine als op aardgas rondgereden worden. Naar verdere specificaties moeten we nog even gissen. Tot slot krijgen ook de veiligheidssystemen nog wat aandacht op de Japanse beurs. Eerder berichtten we al over de Mazda 6 ASV-5, een testauto die kan communiceren met trams.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Mazda 3 2.0 e-SkyActiv-G M Hybrid 122 Luxury | Apple Carplay | 360 graden camera | Adaptief Cruise Control | Bose Premium Soundsysteem | Stoel/stuurverwarming |
- 2019
- 81.217 km

Mazda 3 2.0 SkyActiv-G 120 GT-M |HeadUp|Leer|Carplay
- 2018
- 142.473 km

Mazda 3 2.0 MILD HYBRID LUXURY | 180 PK | 1e EIGENAAR | NAVI | LEDER | CRUISE CONTROL |
- 2019
- 48.469 km
Lees ook

Dubbeltest: Volkswagen Golf vs Mazda 3 - Wil je meer of wil je beter?

Deze hete hatchbacks heb je voor minder dan de prijs van gebruikte Tesla Model 3

Mazda 3 en CX-30 krijgen nieuwe mild-hybride 2.5 - prijzen bekend

20 jaar Mazda 3: dit vonden we er in 2003 van
