Iveco Daily vernieuwd

Opnieuw strakgetrokken

Iveco Daily
Iveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco Daily

Iveco heeft zijn Daily weer eens tegen het licht gehouden. We spotten een nieuwe grille, maar het grootste nieuws zit onderhuids en vanbinnen.

De huidige Iveco Daily verscheen in 2014 en kreeg in 2019 ook al een facelift. Iveco concentreert zich dan ook niet op de nog behoorlijk frisse buitenkant, al is de grille met de horizontale lamellen wel nieuw. De zware besteller krijgt echter vooral wat upgrades die het leven met en gebruik van deze bus moeten vergemakkelijken. Ook ziet het kostenplaatje er volgens Iveco beter uit.

Dat laatste komt vooral door de komst van een nieuwe handgeschakelde zesbak. Die moet degelijker zijn en fijner schakelen dan zijn voorganger. Bovendien hoeft de bakolie de eerste 350.000 km niet te worden vervangen, wat de voor deze markt loeibelangrijke Total Cost of Ownership (TCO) weer wat terugdringt.

Air Pro

Groter nieuws is de komst van een Air Pro-onderstel. Een nieuw pneumatisch veersysteem moet niet alleen het comfort naar een hoger plan tillen, maar hierdoor moet de Daily ook beter reageren op zware belading. Ook is het mogelijk om de Daily tijdelijk lager op zijn poten te zetten, zodat in- en uitladen wordt vergemakkelijkt.

Voor extra comfort zijn er ook nieuwe stoelen. Geen overbodige luxe, want een Daily is echt zo’n voertuig waar gebruikers de hele dag in zitten. Ook fijn: er is een nieuw infotainmentsysteem met Amazon Alexa, zodat spraakbediening van bijvoorbeeld de navigatie beter moet werken. Da's wel zo prettig als je dagelijks tientallen adressen moet afrijden. Ook is het makkelijker om contact te onderhouden met je collega’s via ‘Mycommunity’.

De Iveco Daily wijkt qua formaat niet eens zoveel af van de Fiat Ducato, maar richt zich met zijn ladderchassis, aandrijflijnen en bouw duidelijk op het zwaardere werk in het segment van de grote bestelbussen.


2014

 

2019

2021

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.