AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Irmscher verbouwt Opel Insignia tot is3 Bandit

Bandenroken met 370 pk en 600 Nm

Opel Insignia Irmscher is3 Bandit
De Duitse tuner Irmscher heeft de Opel Insignia Sports Tourer onder handen genomen en 'm omgedoopt tot is3 Bandit.

De Bandit trekt de aandacht door z'n zwarte lak met gouden accenten, een knipoog naar de Pontiac Trans Am uit de film Smokey and the bandit. Irmscher nam niet alleen het optische gedeelte onder handen maar bemoeide zich ook met de techniek. Zo werd het onderstel aangepast om beter overweg te kunnen met het toegenomen vermogen.

Zonder het beestje bij de naam te noemen, wordt de basis van de Bandit natuurlijk 'gewoon' gevormd door de vierwielaangedreven Insignia OPC. Diens 2,8-liter V6 turbo werd van 325 naar 370 pk getild, het koppel nam toe van 435 naar liefst 600 Nm. Dat resulteert in een 0-100-sprintje van 5,9 seconden, waarmee de Bandit exact 0,1 seconde sneller is dan de donorauto.

Via Irmscher kun je aan het einde van het jaar een complete is3 Bandit bestellen of een bestaande Insignia laten ombouwen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Benzai
Benzai
  • 0
Mooie wagen zeg... Vind de Insignia sowieso echt goed geslaagd.

Alleen die grijs gespoten delen van de bumpers hadden zwart mogen blijven wat mij betreft.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ja wie wil nou zoiets hebben je kan het nergens meer rijden of je moet wonen in de streek Oost Duitsland Tussen Magdeburg en Berlin
Anoniem
Anoniem
  • 0
@bertvaneck wat kan je nergens rijden? De sprint ga je nog wel redden de top misschien niet.
Maar zonde van die rare strepen, dus motorische tuning heeft ook weinig meer waarde misschien leuk op de tussensprints.
20V Turbo
20V Turbo
  • 0
Doe mij maar een normale Insignia OPC, in OPC blauw graag. Wat een lekkere, brute auto is dat. Dit vind ik niets
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een aparte overhang blijft de station insignia houden. In combinatie met de in verhouding grote achterlichten is de sedan versie geslaagder in mijn ogen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ik zie toch duidelijk groen in de lak, hij is dus niet zwart met goud maar donkergroen met goud
RS2
RS2
  • 0
Wel lachen, alleen jammer dat hij met meer vermogen niet onderdoet voor de station van mijn vriendin..... 5,9 seconden is ondermaats voor niet al te kinderachtige motorvermogen...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zonde van de auto, 1/10 sec. sneller en de auto is verziekt met gekke strepen.
Wat is dan het nut hier van ???
KADETT J 16 Turbo
KADETT J 16 Turbo
  • 0
Dat extra vermogen is allemaal wel leuk maar bied erg weinig meerwaarde ten opzichte van het orgineel, en waarom ze bij Irmscher altijd van die verschrikkelijke stickertjes op een auto moeten plakken blijft me ook een raadsel
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het had wat subtieler gemogen. Zeker de striping kan er wat mij betreft, vanaf.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hij is op een acceptabele manier verbouwd.

Zelf heb ik liever de standaard hatchback in de kleur royal blue.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Bijna 50pk meer en dan maar 0, 1sec sneller?
Anoniem
Anoniem
  • 0
bier, petjes en foute voetbalclubs.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als je stoned bent is het net of er V8 Turbo staat op de motor, dat was pas leuk geweest !.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Striping en kleur gaan niet goed samen. En de sedan is mooier dan de station.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dat grijze in de voorbumper vloekt enorm met de kleur van de striping.
Maargoed, leuke familie auto om mee door de bergen te crossen. En als je een klein stukje off-road gaat dan is die striping zo weggewerkt natuurlijk.
Koeno
Koeno
  • 0
Echt een heel mooie wagen. Zou je zo mee willen wegrijden. Persoonlijk vind ik de gouden striping iets minder (het combineert niet mooi met de vele zilveren en chromen onderdelen). Maar denk de gouden striping weg en hij is helemaal naar m'n zin. De Insignia loopt dacht ik al mee vanaf 2008 ofzo, maar is nog steeds zeer fraai. Er schijnt een nieuwe Insignia aan te komen, maar in de huidige rijdt je nog echt niet voor gek.
Anoniem
Anoniem
  • 0
HA HA opel wil ook meedoen???
fonzie2009
fonzie2009
  • 0
Je moet geld teveel hebben om dit te kopen, zodra dit de showroom uitrijdt schrijf je mega af. Dan beter een RS4 avant
Anoniem
Anoniem
  • 0
opc is mooier, alleen al de kleur en bumpers ........ leuk mss om te hebbear wanneer haal j die nm krachten eruit???