In het Wild: Opel Insignia OPC
Let even op, GSi
De Insignia OPC verbaasde in 2009 vriend en vijand door in economisch moeilijke tijden met een 2,8-liter V6 met maar liefst 325 pk op de proppen te komen. De fraaie, doch in de basis vrij brave middenklasser wist daarmee in zes seconden van 0 naar 100 te knallen en kwam zo gevaarlijk dicht in de buurt van alternatieven uit de premiumhoek. Die waren duurder, maar toch was dit ook meteen de achilleshiel van de Insignia OPC. Voor het geld van de grote, sportieve Opel kocht je bij BMW, Audi en Mercedes-Benz immers ook heel aardige auto's, en dat is iets wat voor veel mensen lastig te weerstaan bleek.
Voor de eigenaar van dit rode exemplaar is dat echter goed nieuws, want hij of zij rijdt er anno 2018 lekker exclusief bij. Daarbij wordt de sedan natuurlijk geholpen door zijn kleur. Het knalrood laat de grote Opel nog agressiever ogen dan hij met zijn heftige, verticaal georiënteerde luchthappers in de voorbumper van nature al doet. Ook de enorme stortkokers aan de achterzijde zijn moeilijk te missen. Dit exemplaar stamt uit 2011 en kreeg een jaar later zijn Nederlandse kenteken. De auto is verre van schoon en staat op niet origineel zwart lichtmetaal, maar dat kunnen we in de winter eenvoudig door de vingers zien.
Overigens schitterde er in deze rubriek eenmaal eerder een Insignia. Die was nog specialer: een heuse Bitter!
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Eindejaarsvideo - 'Ben wel klaar met plug-in hybrides'

Opel Insignia - Occasion aankoopadvies

Doek valt dit jaar voor Opel Insignia

Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

Begin van het eind: Opel Insignia alleen nog met dieselmotoren
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (74) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.