Hyundai Sante Fe alleen nog als diesel
Tot nu toe was de Hyundai Santa Fe er met de 2.4i GDI benzinemotor en de 2.2 CRDi-diesel, maar die eerste optie is nu geschrapt. Ook een handbak behoort niet meer tot de mogelijkheden, waardoor er op aandrijflijngebied nog maar één keuze te maken is: voor-, of vierwielaandrijving. Ook in de uitrustingsniveaus is drastisch gesneden: de luxe i-Catcher is de enige overgebleven optie.
De benzineversie was altijd de goedkopere van de twee, dus het schrappen van die motor is geen goed nieuws voor de vanafprijs van de Santa Fe. De 2.2 CRDi R i-Catcher Glacier staat nu voor 57.240 euro in de prijslijst, terwijl je voorheen al voor 40.495 euro eigenaar van zo'n SUV kon zijn. Met vierwielaandrijving kost de auto minimaal 60.235, het verbruik stijgt dan van 6,6 naar 6,8 liter op 100 km.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV Black Line 4WD 7p. | Dealer onderhouden | Leder | Stoelkoeling + verwarming |
- 2024
- 40.801 km

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV Premium | Head-up display | Ledere bekleding | Memory seat | 19 inch Lichtmetalen velgen |
- 2021
- 100.133 km

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV Comfort Plus Limited 4WD 7p.
- 2025
- 10 km
Lees ook

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid: sterker én hoger trekgewicht

Caravantrekkers, opgelet: Hyundai Tucson en Santa Fe Hybrid mogen veel meer trekken

Eigenwijze Hyundai Santa Fe tijdelijk goedkoper en luxer

Koreanen kamperen steeds vaker in hun auto in plaats van tent of camper
