AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai i20: grossieren in groene labels
17
Bij Hyundai zijn ze er nog niet helemaal uit welke motoren ze voor de i20 gaan voeren in Nederland. Wél weten we al dat een behoorlijk aantal uitvoeringen er vandoor gaat met een groen energielabel. Ook komt er een superzuinige iBlue-variant aan.
De Hyundai i20 met de 78 pk sterke 1,2-liter motor heeft een CO2 uitstoot van 124 gram per kilometer. Daar hoort een A label bij. De 1,4-liter met 100 pk en de 1,6-liter met 126 pk hebben een B-label en dat geldt ook voor de 115 pk sterke diesel. Of de 128 pk sterke CRDi in de i20 ook de oversteek maakt naar Nederland, hangt af van de prijs die hij krijgt door zijn CO2-uitstoot. In december komt de i20 op de markt.
In het voorjaar van 2009 staat ook de iBlue-versie klaar. Daarvan wordt al een showmodel in Parijs getoond. Hij is voorzien van de 90 pk sterke CRDi die maximaal 220 Nm trekkracht levert. Verder is hij voorzien van verschillende foefjes om hem superzuinig te maken. Zo is de vijfversnellingsbak vervangen door een zesbak. Hyundai claimt voor de groene iBlue een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer en een bijbehorend verbruik van vier liter diesel per 100 kilometer.
PRIVATE LEASE Hyundai i20
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Hyundai i20 N (2022) - Op de rollenbank
Nieuws
Hyundai i20: minder vermogen, meer uitrusting
Op Zoek Naar
Een als Yaris vermomde Daihatsu en nog twee degelijke occasions die je voor €6.500 koopt
Praktijkervaring
Praktijkervaring Hyundai i20, de populairste Koreaanse B-segmenter?
Nieuws