Honda Insight tot in detail

Honda Insight
Honda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda Insight
De Honda Insight is nu al de meest beschreven auto van 2009. En wij doen daar vrolijk aan mee. Op het web zijn alvast de specificaties van de groene rakker beland en voor het gemak doen we er 53 foto's bij. Toe aan een nieuwe auto van de zaak met 14 procent bijtelling?
De hybride wordt komend weekend gepresenteerd op de show van Detroit, net als de geheel nieuwe Toyota Prius overigens. Overigens is de Honda Insight iets kleiner dan de huidige Prius. De lengte/breedte/hoogte bedragen respectievelijk 4.395 mm/1.695mm/1.425 mm. Wie uitgebreid kennis wil maken met de Insight kan terecht bij onze fotospecial.
Als aandrijflijn heeft Honda voor de hybride aandrijving gekozen die we al van het merk kennen, namelijk die van de Civic Hybrid. De 1.3 benzinemotor levert 88 pk bij 5.800 toeren en 123 Nm, de elektromotor die 'm ondersteunt brengt nog eens 13,6 pk en 103 Nm extra op. Een CVT zorgt voor de krachtoverbrenging. Het gemiddelde verbruik is uitstekend, met 4,4 liter per 100 kilometer stoot de auto slechts 101 gram CO2 per kilometer uit. Dat maakt 'm net als de Civic Hybrid tot een aantrekkelijke auto voor zakelijk gebruik. Hij komt immers in aanmerking voor een bijtelling van 14 procent, en ook alle andere voordelen voor benzineauto's die minder dan 110 gram CO2 uitstoten zijn op de Insight van toepassing.
De specificaties komen uit een tijdschrift van Honda voor de Belgische markt. En bij onze zuiderburen, waarschijnlijk ook bij ons, is de Insight er met twee uitrustingsniveaus: de Comfort en Elegance. In elk geval heeft de auto standaard ESP (VSA in Hondataal), 15 inch wielen, automatische klimaatregeling, een radio met cd-speler. De Elegance voegt daar nog Bluetooth-technologie, een parkeerhulpsysteem, cruise control, mistlampen, verwarmbare voorstoelen en een regensensor aan toe.

Lezersreacties (132)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.