Honda Insight loopt als een trein

Honda Insight
De 'groene' Honda Insight heeft bepaald geen last van de economische malaise. De fabriek in Japan kan de vraag nauwelijks aan en er wordt extra personeel aangenomen.
Inmiddels bouwt Honda 600 exemplaren van de Insight per dag. Dat is drie keer zoveel als waar Honda op gerekend had. De Insights rollen van de band in de Suzuka-fabriek waar het merk ook de Civic Hybrid bouwt. Honda heeft extra personeel aangenomen om aan de vraag te voldoen. De goede verkoop van de Insight is een mooie opsteker voor Honda, dat in 2010 500.000 hybrides wil verkopen.
De Insight verbruikt 4,4 liter benzine per 100 kilometer en stoot 101 gram CO2 per kilometer uit. Hierdoor hoeft de leaserijder maar 14 procent bijtelling over z'n Insight te betalen. De fameuze Eco Assistant beloont de bestuurder met extra blaadjes als deze zuinig rijdt. De kleur van de verlichting om de toerenteller verandert van groen naar blauw naarmate de Insight-rijder onzuiniger rijdt.
De basisuitvoering van de Honda Insight is voorzien van automatische airconditioning, elektrisch bedienbare zijruiten, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, stabiliteitscontrole (VSA) en een in hoogte en lengte verstelbaar stuurwiel.
De Insight staat in ons land inmiddels al in de Honda-showrooms. Instappen kan vanaf 19.950 euro, waardoor de Japanse auto met afstand de goedkoopste volledige hybride is. De Comfort (20.950 euro) is standaard uitgerust met lichtmetalen 15-inchwielen en een radio/cd-speler met MP3-ondersteuning. Het topmodel Elegance kost 22.600 euro en is uitgerust met lichtmetalen 16-inchwielen en nog een aantal comfortverhogende extra's.
Video

Lezersreacties (76)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.