Honda IMAS & Kimawi concepts

Honda IMAS & Kimawi concepts
Honda laat in Tokyo naast het studiemodel HSC nog meer concept cars zien. De ene is de IMAS, een messcherp gevormde lichtgewicht hybride sportwagen. De andere is de Kimawi, een auto met brandstofcel, die in productie gaat. .


Honda laat in Tokyo naast het studiemodel HSC nog meer concept cars zien. Eén daarvan is de IMAS, een messcherp gevormde lichtgewicht hybride sportwagen. De andere is de Kimawi, een auto met brandstofcel die in productie gaat.

De Imas is een vervolg op de Insight, de hybride-auto van Honda en op het nieuwere IMA-systeem (Integrated Motor Assist) in de hybride Civic. De lichtgewicht, schone aandrijving is opnieuw verbeterd. In de Ceivic wordt gebrik gemaakt van de lichte 1,3-liter VTEC i-DSI (Dual en Sequential Ignition) met twee bougies per cilinder die vlak na elkaar vonken. Tussen motor en versnellingsbak heeft Honda daarbij de platte borstelloze elektromotor geplaatst. Of dat in de IMAS nog precies zo het gval is, meldt Honda niet.
De l/b/h van IMAS meten 4,05/1,76/1,30 m. De concept car weegt door gebruik van koolstofvezel en aluminium carrosserie slechts 700 kg. Minstens net zo belangrijk als zijn lage gewicht is de luchtweerstandcoëfficiënt van 0,20. Over productieplannen wordt niet gerept.


Een andere concept car van Honda is de Kimawi, een 4,50 m lang en aërodynamisch gevormd model met brandstofcel. Honda gaat deze schone auto op de markt brengen en is de eerste met een dergelijk type aandrijving. We verwachten nadere details over onder meer vermogen, uitrusting en exportplannen te horen in Tokyo.

PRIVATE LEASE Honda

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.