Honda HR-V vernieuwd, maar niet tot op de vezel

Strakgetrokken

Honda HR-V (Vezel)
Honda HR-V (Vezel)Honda HR-V (Vezel)Honda HR-V (Vezel)Honda HR-V (Vezel)Honda HR-V (Vezel)

De Honda HR-V is in zijn huidige vorm enkele jaren oud en daarmee is het tijd voor vernieuwing. Honda gaat daarbij niet heel ingrijpend te werk, maar tóch is er relevant nieuws.

De auto die je in Europa als Honda HR-V kent, gaat in Japan als Vezel door het leven. In zijn thuisland Japan is die Honda Vezel nu subtiel vernieuwd, al zijn de wijzigingen behoorlijk aan de dunne kant. Na zo'n drie jaar krijgt de HR-V - zoals we hem maar zullen aanduiden - een opgefriste snuit met daarin een vernieuwde grille. De nog altijd niet omlijste lamellen lopen naar onderen toe minder taps toe, wat de grille een stuk hoekiger maakt. Lager in het front nemen we nieuw gaaswerk in de onderste koelopening waar.

De Europese Honda HR-V van voor de facelift.

Ook aan de achterzijde is er nieuws, al is dat dunner van aard. De achterlichten hebben een andere indeling gekregen. Wederom zijn ze op het oog met elkaar verbonden via een slechts door het Honda-logo onderbroken ledstrip. Voortaan vinden we lager in de achterlichten ook horizontale ledsegmenten. In het interieur zijn de aanpassingen evenmin wereldschokkend. Honda neemt afscheid van het gebogen sierelement rond de middentunnel, met als gevolg dar er een groter opbergvak is ontstaan onder het knoppeneiland waarmee je de klimaatregeling aanstuurt. Verder moet de hybride aandrijflijn van de Honda HR-V e:HEV softwarematig zijn aangepast, met onder meer geluidsreductie en directere reactie op input van het gaspedaal tot gevolg.

Het is nog niet bekend wanneer Honda de Europese HR-V aanscherpt.

Next

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.