Honda geeft CR-Z supercharger
Honda parkeerde met de CR-Z in 2010 een origineel vormgegeven coupé in de Nederlandse showrooms. Die moest dienen als spiritueel opvolger van de CR-X. Wat z'n exterieur betreft zat het allemaal wel goed, maar er werd meer dan eens gemopperd over het gebrek aan spierkracht van de CR-Z. De hybride-coupé zou met z'n 137 pk niet sportief genoeg aanvoelen.
Begin dit jaar besloot de Honda-importeur het frivole coupeetje uit het gamma te schrappen. Uitgerekend nu komt het merk in de Verenigde Staten zelf met een oplossing voor het vermeende gebrek aan vermogen. Wie 5.495 dollar - zo'n 4.135 euro - bij Honda achterlaat, krijgt een supercharger, andere brandstofinjectoren, een sportluchtfilter en een herschreven motormanagementsysteem op het kloppend hart van de CR-Z gemonteerd.
Het vermogen stijgt door de modificaties van 137 naar 200 pk, een toename van 46 procent! De reguliere CR-Z sprint in 9,3 seconden naar de 100 km/h en heeft een top van 200 km/h. Hoe rap de supercharged CR-Z is, is nog niet bekend.