Honda E als elektrisch sprintkanon

Honda E-Drag en N-One RS

Honda e-Drag

Vanmorgen werd bekend wat Honda in petto heeft voor de Tokyo Auto Salon die komend weekend digitaal plaatsvindt. Nu heeft ook Honda Acces belicht wat het achter de schermen klaar heeft staan. Wat denken we bijvoorbeeld van een versie van de Honda E waar je de dragstrip onveilig mee moet kunnen maken?

Honda's accessoire-afdeling Honda Acces neemt wat het de e-Drag noemt mee naar de digitale editie van de Tokyo Auto Salon. De e-Drag belooft een vliegensvlugge versie van de elektrische Honda E te worden, al hoef je niet op een productiemodel te rekenen.

Honda Acces geeft alvast een teaserplaat van onder meer de e-Drag vrij, een verbouwde Honda E die fors minder kilo's in de schaal moet leggen dan het dik 1.500 kilo wegende origineel. Volgens Honda Acces zijn onder meer het dak en de portieren uit met koolstofvezel versterkt kunststof vervaardigd. Honda Acces legt de elektrische E een stuk dichter tegen het asfalt en ook de wielophanging wordt aangepast. Hoeveel kilo's de e-Drag minder mee hoeft te zeulen dan de reguliere Honda E, is niet bekend. Ook zegt Honda Acces niet of het z'n beoogde sprintspeeltje ook motorisch heeft aangepakt. Het origineel is in staat om in 9,5 seconden een snelheid van 100 km/h te bereiken.

Honda Acces brengt verder nog een sportieve versie van de N-One mee, een RS-gedoopte versie die op motorisch vlak niet wordt aangepakt maar zijn sportievere prestaties vooral dankzij een lager wagengewicht weet te realiseren. Op vrijdag geeft Honda Acces meer informatie vrij.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.