Bijgewerkte Acura NSX in Pebble Beach

Subtiele aanpassingen

Honda NSX
Honda NSXAcura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019Acura NSX 2019

Acura toont tijdens het Concours d'Elegance een bijgewerkte NSX, de Japanse supercar die wij in Europa uiteraard als Honda NSX kennen.

Het is alweer bijna drie jaar geleden dat Honda de huidige generatie NSX presenteerde. De luxedivisie van het merk schuift nu een subtiel bijgewerkt exemplaar naar voren tijdens het Concours d'Elegance Pebble Beach.

Acura stelt de nieuwe lakkleur Thermal Orange Pearl beschikbaar voor de NSX, maar dat is natuurlijk niet de belangrijkste wijziging. De Japanners passen stevigere stabilisatorstangen toe en dat moet de stijfheid aan de voorzijde met 26 procent verbeteren. Aan de achterzijde moet die aanpassing voor 19 procent meer stijfheid zorgen. Aan de aandrijflijn wordt niet gesleuteld.

De auto wordt rondom voorzien van glanzend zwarte details en de bovenste strip in de grille is nu in carrosseriekleur gespoten. Nieuw zijn opties als een uit koolstofvezel vervaardigd spoilertje op de achterzijde en een Carbon Pack waarmee de auto wordt uitgerust met koolstofvezel details. Verder wordt de standaarduitrusting verbeterd. Viervoudig elektrisch verstelbare stoelen, navigatie, een uitgebreid audiosysteem en aluminium sportpedalen zijn nu standaard.

De NSX beschikt over een 3,5-liter biturbo-V6 die 508 pk en 550 Nm sterk is. De zescilinder wordt bijgestaan door twee op de vooras geplaatste elektromotoren en door een exemplaar op de achteras. Het gecombineerd vermogen komt uit op 581 pk en 645 Nm. De 1.725 kilo wegende Japanse supercar moet in 2,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 308 km/h. Op termijn ondergaat ook de Honda NSX de hierboven genoemde aanpassingen.

*UPDATE*

Honda heeft nu ook zijn vernieuwde NSX gepresenteerd (foto 1 en 2).

Lezersreacties (85)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.