Honda belicht E-platform
35,5 kWh-batterij
Stapje voor stapje komen we meer te weten over Honda’s nieuwe EV. Na de onthulling van de naam en de bevestiging van de standaard digitale buitenspiegels is het nu tijd voor een kijkje onder de compacte EV.
Honda belicht namelijk zijn nieuwe platform voor de Honda E. Het grootste nieuws vinden we bij het batterijpakket dat 35,5 kWh groot blijkt te zijn. De lithium-ion batterij wordt watergekoeld. De stekker moet in de neus van de ‘E’ worden gestoken, waarna hij bij een snellader binnen 30 minuten weer tot 80 procent opgeladen is. De actieradius is nog niet bekend, maar hij komt ‘verder dan 125 miles (omgerekend 201 kilometer).’
De centraal geplaatste accu in de bodem zou voor een 50:50-gewichtsverdeling moeten zorgen, waarbij er een ‘optimale stabiliteit’ is door het lage zwaartepunt. De Honda E wordt een achterwielaangedreven stadsauto, aangezien de elektromotoren bij de achterwielen worden gemonteerd.
Honda presenteerde afgelopen maart in Genève de E Prototype, een vrijwel productieklare studie als voorbode van deze echte E. In totaal zouden al 31.000 Europeanen hun interesse in de Honda hebben getoond. De officiële onthulling volgt later dit jaar.
Lees ook

Toyota bZ4X vs Volkswagen ID4 - Dubbeltest

General Motors gaat ook Tesla-laders gebruiken

Enorme verschillen in laadtarieven per gemeente

Porsche Mission X: elektrisch vervolg op 918 en Carrera GT

'Tesla plant tweede Europese gigafactory in Spanje'

VinFast VF3 is nieuwe budget-EV 'voor de massa'
Lezersreacties (26) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.