AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Grondverf
Omdat het altijd beter, sneller en bruter kan, is er de door Edo Competition getunede Lamborghini Murcièlago LP 640. Een Duitse firma die een Italiaan onder handen neemt... Als dat maar goed gaat.
Omdat het altijd beter, sneller en bruter kan, is er de door Edo Competition getunede Lamborghini Murcièlago LP 640. Een Duitse firma die een Italiaan onder handen neemt… Als dat maar goed gaat.
Kijk alleen al naar die kleur: het lijkt wel of de mannen van Edo de Lambo met een blik primer onder handen hebben genomen! Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er wel bruut uit. En als je ene buurman een rode Enzo heeft en de andere een grijze Carrera GT, dan is het toch wel extra leuk als jouw Murcièlago eruitziet alsof-ie in de grondlak staat.
Dan de technische aanpassingen. Om extra vermogen te krijgen zaagde je vroeger gewoon de katalysator weg en laste je er een stalen pijp tussen, maar tegenwoordig gaat het iets verfijnder. Zo ook bij de Edo-Murcièlago waarbij men speciale sportkatalysatoren heeft gemonteerd. Wat monteert Lamborghini zelf dan in godsnaam? In ieder geval moesten ook de einddemper en uitlaatpijp eraan geloven, die zijn nu uit RVS vervaardigd. Hierbij wederom de vraag: was het origineel dan zo inferieur?
Hoe dan ook, je krijgt door al die aanpassingen wel 25 pk extra, dus zou de LP640 zijn naam eigenlijk in LP665 moeten veranderen.
Maar of die 25 peekaatjes nu echt het verschil maken? Misschien is het ter compensatie van de extra weerstand van de nieuw ontwikkelde achterspoiler met instelbare lip. Of het toegevoegde gewicht van het bandenspanningcontrolesysteem. Door montage van een achteruitrijcamera denkt Edo in ieder geval wel aan de mensen (m/v) die het lastig vinden om achteruit in te parkeren, want dat doe je natuurlijk vaak met een dergelijke auto.
En dan nog de cijfertjes: 0-100 in 3.8 seconden, topsnelheid 348 km/u.
Dan de technische aanpassingen. Om extra vermogen te krijgen zaagde je vroeger gewoon de katalysator weg en laste je er een stalen pijp tussen, maar tegenwoordig gaat het iets verfijnder. Zo ook bij de Edo-Murcièlago waarbij men speciale sportkatalysatoren heeft gemonteerd. Wat monteert Lamborghini zelf dan in godsnaam? In ieder geval moesten ook de einddemper en uitlaatpijp eraan geloven, die zijn nu uit RVS vervaardigd. Hierbij wederom de vraag: was het origineel dan zo inferieur?
Hoe dan ook, je krijgt door al die aanpassingen wel 25 pk extra, dus zou de LP640 zijn naam eigenlijk in LP665 moeten veranderen.
Maar of die 25 peekaatjes nu echt het verschil maken? Misschien is het ter compensatie van de extra weerstand van de nieuw ontwikkelde achterspoiler met instelbare lip. Of het toegevoegde gewicht van het bandenspanningcontrolesysteem. Door montage van een achteruitrijcamera denkt Edo in ieder geval wel aan de mensen (m/v) die het lastig vinden om achteruit in te parkeren, want dat doe je natuurlijk vaak met een dergelijke auto.
En dan nog de cijfertjes: 0-100 in 3.8 seconden, topsnelheid 348 km/u.
Plaats een reactie