AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Going out with a bang: Autodelta GT 3.7
Gisteren brachten wij het trieste nieuws dat met de Alfa Romeo GT 3.2 V6 de klassieke Alfa Romeo V6 definitief uit het gamma verdwenen is. Gelukkig gebeurt dat niet met stille trom: tuner Autodelta wil de motor namelijk een waardig afscheid bieden in de vorm van de GT 3.7 Super.
Gisteren brachten wij het trieste nieuws dat met de Alfa Romeo GT 3.2 V6 de klassieke Alfa Romeo V6 definitief uit het gamma verdwenen is. Gelukkig gebeurt dat niet met stille trom: tuner Autodelta wil de motor namelijk een waardig afscheid bieden in de vorm van de GT 3.7 Super.
Brute Alfa Romeo's maken, laat dat maar aan het Britse Autodelta over! Het bedrijf tart zoals gebruikelijk weer alle natuurwetten met de laatste creatie. De cilinderinhoud van de 3,2-liter V6 van Alfa Romeo is opgeboord tot 3,7 liter. Daarna voegt Autodelta nog een supercharger toe, waar door het vermogen op 405 pk uitkomt.
Dat klinkt allemaal prachtig, maar de aandrijving geschiedt nog steeds op de voorwielen. Aangezien de 260 pk van de Mazda 3 MPS wel ongeveer als het absolute maximum voor voorwielaandrijvers wordt gezien, zijn wij benieuwd hoe de voorbanden zich houden onder al dit brute geweld.
Autodelta wuift deze bezwaren weg met het monteren van een zelfontwikkeld sperdifferentieel. Mede dankzij dit stukje elektronica sprint de GT in 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur. De koek is pas op bij 293 kilometer per uur, aldus de Engelse tuner. Niet-motorische aanpassingen zijn een nieuwe voorspoiler en een diffuser aan de achterzijde van de auto. Een achterspoiler zorgt voor extra neerwaartse druk.
Wie enthousiast wordt bij het horen van deze specificaties, kan zich melden bij Autodelta. Wij adviseren dan wel om gelijk even een goede deal te sluiten met de plaatselijke bandengroothandel.
Dat klinkt allemaal prachtig, maar de aandrijving geschiedt nog steeds op de voorwielen. Aangezien de 260 pk van de Mazda 3 MPS wel ongeveer als het absolute maximum voor voorwielaandrijvers wordt gezien, zijn wij benieuwd hoe de voorbanden zich houden onder al dit brute geweld.
Autodelta wuift deze bezwaren weg met het monteren van een zelfontwikkeld sperdifferentieel. Mede dankzij dit stukje elektronica sprint de GT in 4,9 seconden naar 100 kilometer per uur. De koek is pas op bij 293 kilometer per uur, aldus de Engelse tuner. Niet-motorische aanpassingen zijn een nieuwe voorspoiler en een diffuser aan de achterzijde van de auto. Een achterspoiler zorgt voor extra neerwaartse druk.
Wie enthousiast wordt bij het horen van deze specificaties, kan zich melden bij Autodelta. Wij adviseren dan wel om gelijk even een goede deal te sluiten met de plaatselijke bandengroothandel.
Plaats een reactie