Goed en slecht nieuws voor Chevrolet Volt

Chevrolet Volt
De productie van de Chevrolet Volt start pas in november, maar de auto blijft in Amerika de gemoederen bezig houden.
General Motors start aan het einde van het jaar met de productie van de Chevrolet Volt plug in-hybride. Die rijdt altijd op zijn elektromotor. Met de energie van een bescheiden verbrandingsmotor wordt de accu opgeladen als die onderweg leeg raakt. Op die manier heeft de auto een actieradius van meer dan vijfhonderd kilometer. Volgens GM moet die auto de Amerikanen minder afhankelijk maken van buitenlandse olie. In de loop van de tijd komt deze auto als Opel Ampera op de Europese markt. Onlangs rezen er twijfels over de claim van GM dat de verbrandingsmotor in de Ampera en de Volt niet verbonden zou zijn met de wielen. Het geclaimde verbruik van 1:62,5 kan al voordat de auto in de catalogus staat de prullenbak in. De was gecalculeerd aan de hand van een nog in te voeren testcyclus. Die is niet goedgekeurd door de Amerikaanse overheid. De gesprekken tussen autofabrikanten en de Amerikaanse overheid over de berekening van het energieverbruik van plug in-hybrides gaan waarschijnlijk voort tot aan de vooravond van de productiestart van de Volt. Dan het goede nieuws: Chevrolet heeft in elk geval vertrouwen in de nieuwe technieken die in de Volt worden gebruikt. Op het lithium ion-batterijenpakket wordt bijvoorbeeld een garantie gegeven van acht jaar of 160.000 kilometer (100.000 mijl). GM claimt dat 95 procent van de 161 onderdelen van die techniek door de autoreus zelf zijn ontwikkeld. Voordat de accu's in productie gaan, is er meer dan een miljoen mijl en meer dan vier miljoen uur mee getest.

Lezersreacties (30) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.