AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
GM-motor voor hybride Fisker Karma
23
Fisker gaat een 2,0-liter turbomotor gebruiken om de elektromotoren in de Karma te ondersteunen.
In het vierde kwartaal van het volgende jaar gaat in de VS de Fisker Karma in de verkoop. Dat is een plug in-hybride die tachtig kilometer kan afleggen op louter elektrokracht. Daarna springt er een benzinemotor bij. Dat wordt een 2,0-liter turbo uit de rekken van GM. Daarnaast gaat Fisker in de spectaculairste hybride tot nu toe nog meer GM-onderdelen gebruiken.
De benzinemotor zorgt niet alleen voor vermogen om de auto vooruit te brengen, hij kan helpt ook mee de accu's opladen, zodat er weer gauw op elektro kan worden overgeschakeld. Op de autoshow in Detroit in januari wordt de productieversie van de Karma onthuld. Het begint met deze slanke vierdeurs en ook een cabriolet, coupé en een SUV-achtige staan op het programma.