Gereden: Toyota Auris

Toyota Auris
Het is gemakkelijk de Auris te verwarren met de Toyota Corolla. Ze vallen in het zelfde segment en het uiterlijk van de nieuweling ziet er uit als een logisch vervolg op de aloude Corolla.
Het is gemakkelijk de Auris te verwarren met de Toyota Corolla. Ze vallen in het zelfde segment en het uiterlijk van de nieuweling ziet er uit als een logisch vervolg op de aloude Corolla.
De Toyota Auris volgt de hatchback-modellen van de Corolla op. Onder die naam blijft alleen een sedan te koop. De stationwagen vervalt. Vanbuiten oogt de nieuwe Auris niet echt spannend. Binnenin is dat een ander verhaal. Daar loopt een apart gevormde brug tussen de voorstoelen door en is een apart gevormde handrem. De materialen zijn mooi en doen zelfs een beetje denken aan Lexus. De zitpositie is prima, al zijn langere stoelzittingen welkom.
De besturing voelt licht, maar geeft voldoende informatie door en werkt vrij direct. Het onderstel is goedmoedig. Hij is minder sportief dan bijvoorbeeld een Honda Civic – het karakter doet meer denken aan de Volkswagen Golf.
Toyota gaat met de Auris de zakelijke markt aanvallen. Daar valt voor het succesvolle merk nog winst te halen. Vorig jaar zijn 507 Corolla's zakelijk aangeschaft. Volkswagen zette 7.000 Golfs in de leasemarkt. Die verhouding moet de Auris omver schoppen.
De volledige rij-impressie met de Toyota Auris staat in AutoWeek 5, die op 31 januari in de winkels ligt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.