Gereden: Renault Zoe
Aan het B-segment is de elektro-auto nog niet besteed, maar daar gaat Renault rigoureus verandering in brengen. De compacte Zoe gaat vanaf eind dit jaar in grote aantallen van de band rollen. In Lapland kunnen we een blik werpen over de schouders van de testingenieurs die zich met de laatste fijnslijperij aan deze belangrijke nieuwkomer bezighouden. In tegenstelling tot de Kangoo Z.E. en de Fluence is de Zoe van begin af aan als elektroauto ontworpen – en dat merk je tijdens het rijden. Door het laag in de bodem gemonteerde accupakket voelt hij stabiel en harmonieus aan, er zijn geen plotselinge gewichtsverplaatsingen zoals in de Fluence. Zelfs op het spekgladde ijsmeer waar we de eerste meters maken doet de Zoe voorspelbaar en goedmoedig aan. De elektromotor reageert lekker fel op het 'stroompedaal' en zelfs op de samen met Michelin ontwikkelde banden met ultralage rolweerstand is er voldoende grip aanwezig. Overigens deelt het onderstel maar weinig componenten met de volgende Clio, hoewel hij ruwweg een vergelijkbaar formaat heeft.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Zoe R135 Intens 52 kWh Koopaccu ✅ Leder ✅ Camera ✅ Warmtepomp
- 2021
- 31.639 km

Renault Zoe 52 kWh EXPERIENCE Limousine Huur-Accu LED Carplay Virtual Clima Cruise Navi PDC 16''LMV
- 2020
- 29.071 km

Renault Zoe R135 Zen 52 kWh CCS koopaccu | Pack City | Pack Techno | tijdelijk gratis Top Afleverpakket twv Eur 695
- 2021
- 38.667 km