Gereden: Opel Insignia Ecoflex

Opel Insignia Ecoflex
Zuinige versies van middenklassers hebben meestal de wat bescheidener dieselmotoren onder de kap. Opel bewandelt een andere weg en lepelt doodleuk de sterkste dieselmotor in de Insignia Ecoflex.
De zuiniger Insignia heeft namelijk de beschikking over de 2.0 CDTI diesel met 160 pk. Ondanks de langere overbrengingen die bij de Ecoflex-conversie horen, sprint de auto in 9,5 seconden naar 100 kilometer per uur en de koek is pas op bij 221 kilometer per uur. Door het koppel van 380 Nm heb je geen last van de langere overbrengingen.
In het geval van de Insignia Ecoflex zijn de beloofde verbruikscijfers geen utopie: tijdens een rit op de Autobahn haalden we een verbruik van 5,5 liter per 100 kilometer. Een keurige waarde voor zo'n forse auto. Helaas zien we in de prijs niets terug van het BPM-voordeel dat de Ecoflex heeft: net als de gewone 2.0 CDTI 160 pk kost de auto minimaal 33.945 euro. De sedan en de hatchback komen in de zomer, de Sports Tourer volgt in de herfst.
De volledige rij-impressie met de Insignia Ecoflex is te lezen in AutoWeek 25, die vanaf woensdag 17 juni in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.