Gereden: Nieuwe BMW X3

BMW X3 facelift
De X3 stond lange tijd op eenzame hoogte. Maar de concurrentiestrijd met andere Duisters en de Zweden komt eraan. Tijd voor een make over van de X3.
De X3 stond lange tijd op eenzame hoogte. Maar de concurrentiestrijd met andere Duisters en de Zweden komt eraan. Tijd voor een make over van de X3.
Zoals we van BMW gewend zijn, vinden de grootste veranderingen onderhuids plaats. Zo zijn er voor de X3 drie nieuwe motoren bij gekomen. Wij reden in het topmodel met een 3,0-liter dieselmotor met variabele dubbele turbo, bekend uit de 535d. Het cilinderblok in deze X is wat aangepast. In plaats van gietijzer is het blok gemaakt van aluminium en dat maakt 'm twintig kilogram lichter. En hij levert 286 pk in plaats van de standaard 272. En dat zorgt voor spectaculaire prestaties.
Aan de buitenkant ziet de Beemer er een stuk frisser uit. De goedkoop ogende zwarte bumpers zijn op de nieuwe versies meestal in de carrosseriekleur meegespoten. Door de veranderingen aan de neus heeft de X3 trekjes van zijn grote broer de X5. Rijden doet de nieuwe X3 als vanouds. De 4x4-techniek stuurt onder normale omstandigheden 60 procent van de aandrijfkrachten door naar de achterste wielen, waardoor de BMW voelt als een achterwiel aangedreven wagen. Voor zijn gewicht is de X3 stukken handzamer dan zijn uiterlijk doet vermoeden.
De volledige rij-impressie met de nieuwe BMW X3 staat in AutoWeek 38, die op 20 september in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.