Gereden: Mitsubishi Outlander PHEV
En hoe? De vroege bestellers hebben hun halfelektrische SUV binnenkort voor de deur en hoeven geen fiscale bijtelling te betalen. En in de brochure lezen we dat de grote, zware Outlander slechts 1,9 l/100 km verbruikt. Nou, dat is natuurlijk een sprookje, dat weet Mitsubishi zelf ook. Die fraaie waarde haalde de auto tijdens de standaard Europese rijcyclus waarin het normverbruik wordt vastgesteld.
Maar hoe rijdt deze hybride nu eigenlijk? En hoe lang duurt het voordat de accu's bijna leeg zijn en de verbrandingsmotor (een tweeliter viercilinder) in actie komt? En wat is het praktijkverbruik? Op al die vragen krijgen we een antwoord tijdens een eerste kennismaking in het (overigens adembenemend mooie) achterland van het Spaanse San Sebastian. We kunnen in ieder geval vaststellen dat de Outlander PHEV over een zeer ingenieuze aandrijflijn beschikt (zonder versnellingsbak, heel bijzonder) en bij snel accelereren een flinke motorbrul opzet (zoals bij een auto met CVT). Maar bij normaal optrekken en bij constante snelheden is hij stil, opvallend stil zelfs. En na een kleine driehonderd kilometer rijden, verdeeld over twee dagen en met een start met vol accupakket, zijn we voorzichtig positief over het te verwachten praktijkverbruik.
Meer over de techniek, onze rijervaringen en ons verbruik leest u in AutoWeek nummer 46, die vanaf woensdag 13 november in de winkel ligt.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV 4WD Intense+ Schuifdak/Trekhaak/360Cam/18"/Full-Led/Carplay
- 2021
- 169.534 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle // TREKHAAK // NAVI // SCHUIFDAK // CAMERA // DEALER ONDERHOUDEN //
- 2014
- 204.999 km

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Intense+ | Navigatie| Lederen bekleding| Stoel en stuurverwarming| Schuif-kanteldak| Eerste eigenaar| Lage kilometerstand|
- 2020
- 32.393 km