AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Mercedes SL
14
Mercedes heeft de facelift van de SL aangegrepen om een nieuw instapmodel te introduceren: de SL 280. Maar ook aan de bovenkant van het gamma is er nieuws in de vorm van de SL 63 AMG.
Wie zoekt naar de ultieme allrounder in de roadster-topklasse kan eigenlijk niet om de Mercedes SL heen. Dat blijkt wel als we de verkoopcijfers erbij pakken. Maar liefst 630.000 mensen kozen door de jaren heen voor de SL, die al sinds 1954 op de markt is. Het nieuwe modeljaar staat in het teken van de sportiviteit: kijk maar naar de 'powerdomes' op de motorkap. Voor de koplampen heeft Mercedes-Benz met een schuin oog gekeken naar z'n succesvolle broer, de CLS.
Uiteraard willen we kennismaken met de nieuwe basismotor. De SL 280 sprint in 7,8 seconden naar 100 kilometer per uur en heeft een topsnelheid van 250 kilometer per uur. Los van het feit dat een moderne GTI je eruit trekt bij de stoplichtsprint, is het prima cruisen in deze versie.
Met de komst van de atmosferische SL 63 AMG verdwijnt de SL 55 AMG, die de beschikking had over een 5,4-liter V8 met compressor. Je gaat ongemerkt zo verschrikkelijk hard in deze auto, dat je goed moet uitkijken dat je je niet vergaloppeert. Een noviteit op dit model is de Speedshift MCT-transmissie, een automaat zonder koppelomvormer.
Uiteraard willen we kennismaken met de nieuwe basismotor. De SL 280 sprint in 7,8 seconden naar 100 kilometer per uur en heeft een topsnelheid van 250 kilometer per uur. Los van het feit dat een moderne GTI je eruit trekt bij de stoplichtsprint, is het prima cruisen in deze versie.
Met de komst van de atmosferische SL 63 AMG verdwijnt de SL 55 AMG, die de beschikking had over een 5,4-liter V8 met compressor. Je gaat ongemerkt zo verschrikkelijk hard in deze auto, dat je goed moet uitkijken dat je je niet vergaloppeert. Een noviteit op dit model is de Speedshift MCT-transmissie, een automaat zonder koppelomvormer.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
20 jaar terug
Toen diesel nog de toekomst had: rijden met Mercedes SLK 320 CDI Triturbo en SL 400 CDI Biturbo
Nieuws
Ook power-plug-ins van Mercedes-AMG GT Coupé én SL zo'n €30.000 duurder
Nieuws
Mercedes-Maybach SL 680: extreem duur, maar niet de duurste ooit!
Nieuws