Gereden: Lexus LS 600h

Lexus LS 600h
Komende week staat de LS 600h in de Lexus-showrooms, de logische hybride toevoeging aan het LS-programma. Kan deze hybride krachtpatser het de Europese concurrentie moeilijk maken?
Komende week staat de LS 600h in de Lexus-showrooms, de logische hybride toevoeging aan het LS-programma. Kan deze hybride krachtpatser het de Europese concurrentie moeilijk maken?
Rijden met de LS 600h is anders dan met andere auto's. Start de motor en er lijken slechts wat lampjes aan te gaan. Logisch, want de auto start op een elektromotor. Pas bij het echte gasgeven komt de benzinemotor tot leven, een 5,0-liter V8 met 445 pk. Genoeg om het de Duitse concurrentie flink lastig te maken.
Ondanks forse prestaties ligt het gemiddeld verbruik van de LS 600h lager dan bij de concurrentie, volgens Lexus. Veel beter dan de concurrentie dus. Wij gaan uiteraard checken of het Japanse merk deze claims waar kan maken.
Ondanks de indrukwekkende vermogenscijfers is de Lexus LS 600h geen sportieve auto. Daarvoor is de besturing te gevoelloos en zit je te veel als chauffeur op de bestuurdersstoel.
De 600h met lange wielbasis is natuurlijk afgeladen met zaken die het leven veraangenamen. Zo is zelfs een systeem te bestellen dat een echte Shiatsu drukpuntmassage geeft. Een exclusief voor Lexus ontworpen MarkLevinson geluidsinstallatie met 19 speakers maakt het reiscomfort compleet.
De volledige rij-impressie met de Lexus LS 600h is te lezen in AutoWeek 26, die op woensdag 27 juni in de winkel ligt. Bekijk ook ons filmpje.
Video

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.