AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Kia Cee'd
Kia hoopt te oogsten met de introductie van de nieuwe Cee'd, waarmee de Koreanen een nieuwe aanval openen op het bastion van de compacte middenklassers. Vroeger sloegen ze in de klasse van de Golf en de Astra nog geen deuk in een pakje boter, maar deze aanval is serieus te nemen!
Kia hoopt te oogsten met de introductie van de nieuwe Cee'd, waarmee de Koreanen een nieuwe aanval openen op het bastion van de compacte middenklassers. Vroeger sloegen ze in de klasse van de Golf en de Astra nog geen deuk in een pakje boter, maar deze aanval is serieus te nemen!
Kia heeft de Ford Focus en Volkswagen Golf gebruikt als maatstaf als het gaat om zaken als kwaliteit, weggedrag en rijcomfort. De Koreanen reppen zelfs van 'Europees design', maar zover willen we niet gaan. De Cee'd lijkt daarvoor te veel op Japanse auto's als de Mazda 3 en de Toyota Corolla.
Toch ziet de Kia er van binnen en van buiten netjes uit. De Koreanen hebben namelijk op aandringen van de Europese collega's extra nadruk gelegd op de kwaliteitsindruk van het ruime interieur. Ze zijn zelfs zo zeker van hun zaak dat ze zeven jaar garantie geven, met een maximum van 150.000 kilometer.
Maar hoe rijdt de Cee'd? De wegligging is prima, maar wel een beetje braaf. De dieselmotoren zijn levendig en snel zat, over de benzinemotoren waren we iets minder te spreken.
Toch ziet de Kia er van binnen en van buiten netjes uit. De Koreanen hebben namelijk op aandringen van de Europese collega's extra nadruk gelegd op de kwaliteitsindruk van het ruime interieur. Ze zijn zelfs zo zeker van hun zaak dat ze zeven jaar garantie geven, met een maximum van 150.000 kilometer.
Maar hoe rijdt de Cee'd? De wegligging is prima, maar wel een beetje braaf. De dieselmotoren zijn levendig en snel zat, over de benzinemotoren waren we iets minder te spreken.
De volledige rij-impressie staat in AutoWeek 49 die vanaf woensdag 6 december in de winkels ligt.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Kia Ceed
Had je deze auto's al gezien?

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi Design Edition Automaat Inclusief Inruilpremie
- 2025
- 15 km
€ 35.795

Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine 120pk | Climate Control | Navigatie | Cruise Control | Voorstoelen Verwarmd | Achteruitrijcamera | Apple Carplay/Android Auto |
- 2020
- 90.246 km
€ 15.825

Kia Ceed 1.0 T-GDi DynamicPlusLine | Stoel & Stuur Verwarming | Navigatie | Camera | Sensoren | Climate Control
- 2021
- 48.125 km
€ 19.940
Lees ook
Nieuws
Nieuwe Kia Ceed komt ook gewoon weer als stationwagon!
Nieuws
Dit is het bewijs dat de Kia K4 ook naar Europa komt – als Ceed?
Nieuws
Kia Ceed gaat bijna uit productie
Nieuws
Vijf betrouwbare stationwagons voor nog geen vijf mille
Nieuws