Gereden: Hyundai i30 CrossWagon

Hyundai i30 CrossWagon
Hyundai was nog nooit dichter bij de gevestigde orde dan met de i30. Logisch dus dat er nu ook een stationwagon op basis van de compacte middenklasser is: de Crosswagon. Wij proberen uit te vinden of deze Koreaanse station net zo goed is als z'n hatchback-broertje.
We rijden met de i30 Crosswagon met 2,0-liter turbodieselmotor met 143 pk. Hyundai roemt het praktisch nut van de stationwagon, maar dat valt toch wat tegen: de achterbank is deelbaar, maar verschuifbaar is –ie niet. Ook de laadruimte blijft achter bij de concurrentie.
De dikke diesel kan uitstekend overweg met de toch 1360 kilogram zware i30 CW. De auto heeft een topsnelheid van 205 kilometer per uur en combineert dit met een verbruik van 1 op 15. Maar we denken dat ook de 1,6-liter turbodiesel met 115 pk prima overweg kan met de i30 Crosswagon.
De bediening is logisch, de pook van de zesbak ligt goed onder handbereik en de besturing is scherp, licht een precies. De bestuurdersstoel kan helaas niet zo gek ver naar achteren, wat een nadeel zou kunnen zijn voor de langere mensen onder ons.
De volledige rij-impressie met de Hyundai i30 Crosswagon kunt u lezen in AutoWeek 12, die vanaf woensdag 19 maart in de winkels ligt.

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (20)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.