AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Daihatsu Trevis
Daihatsu is druk bezig het modellenprogramma te vernieuwen. De Trevis is bij ons het nieuwe model. In Japan kennen ze hem al twee jaar.
Daihatsu is druk bezig het modellenprogramma te vernieuwen. De Trevis is bij ons het nieuwe model. In Japan kennen ze hem al twee jaar.
De Daihatsu Trevis is technisch gelijk aan de Cuore. Zijn aparte koets maakt hem alleen een centimeter korter. Hij moet met zijn op de Mini en Lancia Ypsilon gelijkende uiterlijk een luxe alternatief zijn voor het boegbeeld van Daihatsu.
Het interieur ziet er oké uit en de zitpositie is wat hoog. De Trevis biedt voldoende ruimte om vier volwassenen te herbergen. De 1,0-liter driecilinder geeft acceptabele prestaties. Met een topsnelheid van 160 km/u is hij zelfs buiten de stad goed te gebruiken. Het roffeltje van de motor geeft zelfs een sportieve indruk.
Om het verbruik laag te houden zijn banden met een lage rolweerstand gebruikt. Dat maakt de grip van de Trevis beperkt. Hij glijdt makkelijk over de neus weg. De prijs is pittig. Je koopt er ook een Aygo, C1, 107 of Panda voor.
De complete rij-impressie met de Daihatsu Trevis staat in AutoWeek 35, die op 30 augustus in de winkels ligt.
Plaats een reactie