Gereden: Corvette C6

Corvette C6
Corvette heeft de C6 ontworpen met het Europese sportwagengilde in het achterhoofd, daar heeft het merk nooit een geheim van gemaakt. De Amerikaanse roots zorgden echter voor een aantal onhebbelijkheden. Met een grondige opfrisbeurt hoopt het merk de plooien glad te strijken.
Het is altijd prettig als een auto die je al dacht te kennen je toch positief weet te verrassen. De vernieuwde Corvette behoort tot die categorie, merken we als we met de C6 over Paul Ricard rijden. Dat het heerlijk spelen is met 's werelds bestverkochte sportauto, wisten we al. Maar dat de auto nu zo gefocust is, dat is nieuw voor ons. Er zijn eigenlijk maar weinig sportauto's die dit evenaren, laat staan overtreffen.
Corvette heeft goed naar de kritiek op het uitgaande model geluisterd: het binnenste ziet er nu stukken beter uit  en de handgeschakelde versie schakelt nu stukken soepeler. Dat de V8 dankzij een grotere cilinderinhoud nu 437 pk ophoest (23 pk meer dan voorheen), hoeft voor ons dankzij het lage gewicht van de C6 (1.461 kilogram) niet per se. Maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen. De prestaties zijn in ieder geval indrukwekkend voor een 'instapmodel': de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost 4,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 306 kilometer per uur.
De volledige rij-impressie met de Corvette C6 is te lezen in AutoWeek 8, die vanaf woensdag 20 februari in de winkels ligt.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.