AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: BMW M6 cabrio
Wat waren we in april vorig jaar onder de indruk van de M6 Coupé: meer dan 500 pk, een sensationele zevenversnellingsbak. Alles is in balans. Kun je van die auto ongestraft een cabriolet maken?
Wat waren we in april vorig jaar onder de indruk van de M6 Coupé: meer dan 500 pk, een sensationele zevenversnellingsbak. Alles is in balans. Kun je van die auto ongestraft een cabriolet maken?
De BMW M6 cabriolet is 220 kilo zwaarder geworden dan zijn dichte broer maar de angst dat de M6 door zijn onthoofding zijn magie verliest, is ongegrond. Hij laat zich met groot gemak en een enorme precisie sturen, net als bij de coupé. Alleen Italiaanse raspaarden bieden een gelijkwaardige sensatie.
Wie open rijdt, kan de zijruiten en de achterruit omhoog zetten. Ook is er een windscherm. De purist geniet echter het liefst helemaal open van de prestaties en de klanken van de 5,0-liter V10. Een minpuntje? Vooruit, eentje dan. De gehele productie van de M6 cabrio is voor dit jaar uitverkocht.
De volledige rij-impressie met de BMW M6 cabriolet staat in AutoWeek 39, die op 27 september in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Z9, waar kennen we dat ook alweer van? Precies, van deze BMW Concept
Proefrit
BMW 635 CSi - Verslavend en dan is dit niet eens de M
Nieuws
‘BMW 6-serie keert terug in plaats van 8-serie’
Designreview
Designreview BMW 635 CSi: ‘Een waardig opvolger tekenen van een icoon kan dus wel’
Achtergrond