AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Genesis-label moet Hyundai in Lexus-gebied helpen
89
De opmars van Hyundai lijkt niet te stuiten. Bij de niet-premium auto's worden de Koreanen al uitermate serieus genomen, en nu wil het concern ook met een volwaardige luxedivisie à la Lexus.
Dat meldt Wall Street Journaal. Volgens de krant krijgt het Koreaanse luxemerk een portfolio bestaande uit een concurrent voor de BMW 3-serie en een SUV die het tegen auto's als de Lexus RX opneemt. Bovendien vallen de opvolgers van bestaande modellen als de Equus onder het nieuwe elitelabel. Juist ook de ontvangst van die Equus zal cruciaal zijn voor de upmarket-plannen van Hyundai. Als de verkopen van dat topmodel zwaar tegenvallen, zullen de Koreanen zich niet aan een luxedivisie wagen.
Het luxemerk van het Hyundai concern krijgt waarschijnlijk de naam Genesis mee. Dat is geen onbekende naam voor Hyundai, want op andere markten is momenteel al de Genesis Sedan leverbaar. Ook is er de Genesis Coupé, die binnenkort ook bij ons op de markt komt. Hyundai bekijkt nog of de auto's van het nieuwe merk bij bestaande Hyundai-dealers komen te staan, of dat er een geheel nieuw dealernetwerk wordt opgezet.
Het luxemerk van het Hyundai concern krijgt waarschijnlijk de naam Genesis mee. Dat is geen onbekende naam voor Hyundai, want op andere markten is momenteel al de Genesis Sedan leverbaar. Ook is er de Genesis Coupé, die binnenkort ook bij ons op de markt komt. Hyundai bekijkt nog of de auto's van het nieuwe merk bij bestaande Hyundai-dealers komen te staan, of dat er een geheel nieuw dealernetwerk wordt opgezet.