Gefacelifte Opel Insignia eind dit jaar bij dealer

Opel Insignia facelift
Opel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia faceliftOpel Insignia facelift
De Opel Insignia facelift is inmiddels een goede bekende van onze spionagefotograaf. Hij is nu opgedoken met minder camouflage en we weten ook meer details over de facelift.

De Insignia ziet er absoluut niet verouderd uit en Opel gaat het uiterlijk van z'n middenklasser dus slechts op details wijzigen. We zien bijvoorbeeld de onvermijdelijke dagrijverlichting in de koplampunits, met dezelfde vorm die we ook van de Astra kennen.

We zien onder de camouflage aan de achterzijde ook een chroomstrip. Deze loopt door tot in de achterlichtunits, een ontwerp dat vergelijkbaar is met dat van de Cascada.

Een woordvoerder van Opel vertelt ons het volgende over de auto: "Het klopt dat er eind dit jaar een nieuwe Insignia bij de dealers verschijnt. De wijzigingen omvatten een opgewaardeerd interieur (zie foto 3) en ook het aanbod van motoren en transmissies verandert."

Dat laatste betekent dat we zeer waarschijnlijk Opels nieuwe 1,6-liter SIDI turbomotor kunnen verwelkomen. Dat benzineblok is beschikbaar met vermogens van 170 en 200 pk. Deze motor vervangt niet alleen de 1,6-liter turbo met 180 pk, ook de 2,0-liter turbomotor met 220 pk zou in principe naar het Opel-rusthuis kunnen.

We hebben tijdens een recente workshop bij Opel in Dudenhofen ook al mogen rijden met een Insignia met achttrapsautomaat. Een ingenieur meldde ons toen dat deze 'tegen het einde van het aandrijflijnenprogramma beschikbaar komt'. Dat programma eindigt pas in 2016, dus dat zou een introductie in op z'n vroegst 2015 betekenen. We kunnen ons echter voorstellen dat Opel de nieuwe automaat al volgend jaar wil introduceren om de al wat oudere zestrapsautomaat met pensioen te sturen.

De nieuwe Opel Insignia beleeft z'n publieksdebuut op de IAA in Frankfurt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (47)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.